ארה"ב: הקליע שהרג את העיתונאית הפלשתינית ניזוק קשה ואי אפשר להגיע למסקנה נחרצת

״על אף המאמצים נמצא כי לאור מצבו הפיזי של הקליע ואיכות הסימנים עליו, קיים קושי של ממש בביצוע הזיהוי״, כתב דובר צה״ל בהודעה רשמית 

ארה"ב: הקליע שהרג את העיתונאית הפלשתינית ניזוק קשה ואי אפשר להגיע למסקנה נחרצת

אילוסטרציה. תמונה: דובר צה״ל 

הקליע שגרם למות העיתונאית שירין אבו עאקלה נורה כנראה מהצד הישראלי, אך הקליע ניזוק בצורה כה חמורה עד שאי אפשר להגיע למסקנה נחרצת, ואין שום סיבה להאמין שהירי כוון אליה במתכוון – כך אמרו אתמול פקידי ממשל אמריקניים  בוושינגטון לסוכנות AP.

דובר מחלקת המדינה נד פרייס אמר על כך: "מומחה בלתי תלוי, צד שלישי, ביצע בדיקה פורנזית מפורטת ביותר של הקליע אחרי שהרשות הפלשתינית מסרה לו את הקליע".

אולם פקידי הממשל סברו שהתוצאות לא יניחו לנושא להירגע לקראת בואו של הנשיא ביידן לאזור. הפלשתינים מממשיכים להאשים את ישראל, ואילו ישראל מודיעה שהחקירה עדיין לא הסתיימה ולא הביעה הסכמה לעמדה האמריקנית כאילו הירי בא מצד ישראל.

ישראל מדגישה שלא היה ירי מכוון וכי יתכן שלוחם ישראלי פגע בה בטעות בעת חילופי אש במקום.

בדיקות של AP, CNN, ניו יורק טיימס ו-וושינגטון פוסט הגיעו למסקנה שהירי בא מהצד הישראלי. הבדיקה האמריקנית בוצעה בידי המתאם מטעם ארה"ב לאזור, גוף שהוקם בשנת 2005 כדי לסייע במאמצי השגת שלום בין ישראל לפלשתינים.

ישראל מסרה שהקליע נמצא בידי האמריקנים ונבדק לפני כן על ידי מומחים ישראליים במעבדה פורנזית בישראל. הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי הורה להמשיך בחקירה "בכל האמצעים" , נאמר בהודעת דובר צה"ל, ואילו ראש הממשלה יאיר לפיד אמר שחקירת צה"ל לא יכלה לקבוע מי אשם במות העיתונאית, אולם ישראל יכולה לקבוע בוודאות שלא היתה שום כוונה לפגוע בה. 

תגובת צה״ל 

״בקליע נערכה בדיקה בליסטית במעבדה לזיהוי פלילי, על ידי גורמים מקצועיים ישראלים, ונכחו בה נציגים מקצועיים של ה-USSC, על מנת לזהות את כלי הנשק ממנו נורה. הבדיקה נערכה בישראל, ולכל אורכה נכחו בה נציגים מה-USSC.

״על אף המאמצים נמצא כי לאור מצבו הפיזי של הקליע ואיכות הסימנים עליו, קיים קושי של ממש בביצוע הזיהוי, ובהתאם לא התאפשר לקבוע האם הקליע נורה או לא נורה מהנשק שנבדק.״

אולי יעניין אותך גם