17 ימים באוויר ברציפות: המל"ט הסולארי ZEPHYR שובר שיאים

ZEPHYR, תוצרת תאגיד איירבוס, המריא מבסיס יומה ב-15 ביוניי, ביצע כמה יעפים מעל אתרים בארה"ב, המשיך בדרכו לגבול מקסיקו, משם למפרץ מקסיקו, לים הקריבי ולמרחב האווירי של מדינת  בליז באמריקה המרכזית

כלי הטיס הבלתי מאוייש ZEPHYR המונע באנרגיית השמש וטס בגובה רב, נמצא אתמול (יום א') ביום ה-17 לטיסתו, בדרך לשיא חדש של שהייה באוויר של כלי טיס בלתי מאוייש. 

זפיר המריא מבסיס יומה, אריזונה, בחודש שעבר לטיסה שהוגדרו לה שתי משימות: להוכיח יכולת שהייה ארוכה מאוד באוויר ויכולת המל"ט לשמש כפלטפורמה בלתי מאויישת לנשיאת חיישנים מסוגים שונים.

זפיר, תוצרת תאגיד איירבוס, המריא מבסיס יומה ב-15 ביוניי, ביצע כמה יעפים מעל אתרים בארה"ב, המשיך בדרכו לגבול מקסיקו, משם למפרץ מקסיקו, לים הקריבי ולמרחב האווירי של מדינת  בליז באמריקה המרכזית. אתמול בצהרים הוא החל לשוב בכיוון לארה"ב.

פיקוד העתיד של צבא ארה"ב הסביר ל-WAR ZONE שאחת ממטרות הטיסה היא להוכיח שכלי טיס בלתי מאוייש יכול להוות בסיס ניסויים לכטמ"מים צבאיים מגביהי-טוס ומאריכי שהייה באוויר. לכן בודקים בטיסת זפיר נושאים כמו ניצולת אנרגיית השמש, יכולת אגירת אנרגיה, התנהגות הסוללות ואורך חייהן.

מוטות כנפיו של זפיר היא 25 מטרים ובאמצע הכלי יש מטע"ד קטן שבו ציוד האביוניקה וערוץ הנתונים והתקשורת. משקל הכלי כ-350 ק"ג, מהירות טיסתו לא נמסרה, אך הדגם הקודם זפיר 7 הגיע למהירות של 30 קשר. הטיסה הראשונה של זפיר 7 נמשכה 26 יום ועתה מצפים לשיא נוסף.

זפיר טס בגובה רב – 55 אלף רגל ויותר, ובכך יש יתרון לכלי שכן הוא טס "מעל למזג האוויר". בצבא ארה"ב רואים תועלת צבאית רבה בטיסת כלי טייס מסוג זה, שיוכל לשמש כממסר בין תחנות ולסייע בניווט ובאביוניקה לכלי טייס בלתי מאויישים אחרים שיטוסו בזירה.
 

אולי יעניין אותך גם