דיווחים: איראן שואפת לחידוש שיחות הגרעין אחרי ביקור ביידן באזור

״הישראלים מנרמלים קשרים עם מדינות ערביות בתמיכה אמריקנית, ואלו איומים רציניים שעלינו להתמודד עמם״, אמר פקיד איראני בכיר

דיווחים: איראן שואפת לחידוש שיחות הגרעין אחרי ביקור ביידן באזור

שר החוץ של האיחוד האירופי ג׳וזפ בורל יחד עם מקבילו האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, בפגישה בטהרן בחודש יוני האחרון. צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

איראן נחושה בכוונתה לחדש את שיחות הגרעין כדי להשיג הסכם, בגלל החשש שלה מפני ציר, או גוש, ערבי-ישראלי שיוקם ועלול לדעת טהרן לשנות את פני  המזה"ת.

רשתות אל ג'זירה ואל ערבייה מדווחות כי מקורות בממשל בטהרן חוזרים ואומרים כי השיחות יתחדשו אחרי שיסתיים ביקורו באזור של הנשיא ביידן. פקידי ממשל בדובאי אמרו לסוכנות רויטרס שהשיחות בקטאר בין טהרן לוושינגטון הסתיימו ללא התקדמות כאשר שני הצדדים הציגו דרישות.

אך הכישלון הזה אינו מרפה את ידי הממשל בטהרן, שמתכוון לפעול לחידוש השיחות. "האזור השתנה", אמר פקיד  ממשל באיראן, "הישראלים מנרמלים קשרים עם מדינות ערביות בתמיכה אמריקנית, ואלו איומים רציניים שעלינו להתמודד עמם. אויבינו מתפללים לשים קץ לשיחות הגרעין, אך זה לא יקרה".

אנליסטים אומרים שהאיראנים מכינים הצעות לעסקות חדשות, שיהיו מבוססות ברובן על נושא עליית מחירי הנפט בגלל המלחמה באוקראינה. כמו כן סבור המשטר בטהרן שארה"ב עשויה להיכנע ולהסכים לוויתורים נוכח השיפור ביכולות הגרעין של איראן.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות