צבא ארה״ב רוצה לפרוס את הענן המבצעי שלו מעבר לגבולות ארה״ב 

ענן, תקשורת, לוגיסטיקה, כוח אדם וסייבר - הצבא האמריקאי מתכוון להוציא כמעט 17 מיליארדי דולרים בשנה הבאה על טרנספורמציה דיגיטלית 

Dr. Raj Ayer, Managing Director of Information Technology at the Army, speaks at the Pentagon Hall of Fame during the Consolidation Ceremony on December 15, 2020 (DVIDS)

צבא ארה"ב מתכונן לצאת לתוכנית להרחבת יכולות מחשוב הענן מעבר ליבשת ארצות הברית, כאשר מובילי השירות צופים שילוב של יכולות אלו בפיקודים אזוריים. התכנית תתחיל מאזור אסיה-פסיפיק.

התוכנית היא חלק מהתוכנית של הצבא לעבור במהירות מאסטרטגיות רשת לחימה מדור קודם לשילוב של יכולות ענן מסחריות וצבאיות, כפי שתואר באסטרטגיית הרשת המאוחדת של השירות שפורסמה באוקטובר 2021. מאמצים בהובלת השירות לאמץ גישה היברידית מסחרית-צבאית. 

לאחרונה, פקידי צבא הצליחו להעביר 50 יישומים ספציפיים לשירות הענן הצבאי (DISA) הידוע בשם cArmy cloud - תוך 100 ימים. קצין המידע הראשי של הצבא אמר שהוא רוצה ששנת הכספים 2023 תהיה "נקודת מפנה" לטרנספורמציה הדיגיטלית של השירות. הוא חשף פרטים כיצד השירות מתכנן להוציא את 16.6 מיליארד הדולר המבוקשים למימון סייבר ו-IT.

"זה מאוד מאוד מפתה להמשיך לבזבז כסף על טכנולוגיה שקיימת כבר 10 שנים כי אנחנו רגילים לזה", אמר ה-CIO, ראג' אייר לכתבים. "זה לא משהו שיעזור לנו להילחם ולנצח ב-2030".

עם 16.6 מיליארד דולר על סייבר ו-IT בשנה הבאה, הוא אמר ש-2 מיליארד דולר יועברו ישירות לפעולות התקפיות והגנה במימון סייבר, כמו גם למחקר ופיתוח אבטחת סייבר. עיקר ההשקעה, כ-9.8 מיליארד דולר, תעבור לרשת הצבאית, ו-220 מיליון דולר יעברו ל"כל מה ש-AI עושה".

שדרוגי רשת נפרסים כ"ערכות יכולות" - סט של כלים וטכנולוגיות יישומים שנועדו לשדרג את יכולות הרשת לאורך השירות.  במחזור שדרוג כל שנתיים. הסט הראשון, Capability Set 21, כבר פועל בכ-70%, ורכיבים של הסט משמשים יחידות הפרוסות באירופה כדי לתמוך בנאט"ו. השדרוג אמור להפוך את הרשת ליותר אינטואיטיבית וכוללת מכשירי רדיו מסחריים חד-ערוציים עם צורות אות רשת מתקדמות, כמו גם רכיבים נוספים שנועדו לספק תקשורת יציבה.

החודש, הצבא צפוי לערוך הערכה מבצעית דו-שלבית על הסט הבא. סט של 23 יכולות, יפרס בגדוד הפרשים השני של אירופה, כדי לקבל משוב מבצעי בזמן אמת. בהמשך השנה, השירות מתכנן להתחיל בניסויים עם פיקוד צבא ארה"ב עבור תוכניות ענן, נתונים ויישומי צוות, תוך פיתוח ערכות תכונות 25 ו-27.

״מימון הרשת תומך לאורך כל הדרך מהקצה הטקטי, כולל תמיכה בפעולות נוכחיות, עד להשקעות שאנו מבצעים בענן", אמר אייר. "אנחנו רוצים השקעה של 290 מיליון דולר בענן בשנת הכספים 23 כדי להמשיך את המעבר לענן. ”

הצבא צפוי לשחרר את תוכנית הענן המעודכנת שלו מאוחר יותר השנה, אמר פול פוקט, מנהל משרד ניהול הענן התאגידי של הצבא, במאי האחרון. "מה שתראה הוא רמה גבוהה יותר של פירוט ובגרות לא רק לשימוש במחשוב ענן מסחרי, אלא גם לגבי איך זה מתחיל להתפשט למיקומים הטקטיים שלנו.", אמר פוקט בכנס ב-24 במאי שערכה אמזון.

באשר למחקר ופיתוח, הצבא רוצה להשקיע בדרישות מחשוב קוונטי ומחשבי-על. מדע הקוונטים הפך למוקד הן של משרד ההגנה והן של הבית הלבן. בשנת הכספים 23 הצבא רוצה גם להשקיע 1.4 מיליארד דולר בשדרוג מערכות תכנון המשאבים הארגוניים המיושנת שלו, האחראית על פעולות פיננסיות, הכשרה, לוגיסטיקה ומשאבי אנוש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית