רפאל זכתה בפרס ארגון הרכש המצטיין ל-2021

התחרות התקיימה במסגרת כנס בכירי הרכש השנתי של חברת משיק בשיתוף הפורום הישראלי לתפעול ולניהול שרשרת האספקה
 

 צילם: סרגיי לוי

במסגרת כנס בכירי הרכש השנתי שהתקיים החודש במתחם הכנסים אווניו קרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות בכירי רכש מענפי המשק השונים, הוכרזו הזוכים הגדולים בתחרות ארגון הרכש המצטיין לשנת 2021.

מתוך עשרות ארגוני רכש מובילים שעלו לגמר, ארגון הרכש של חברת רפא"ל מערכות לחימה וארגון הרכש של חברת החשמל לישראל זכו במקום הראשון על הישגים יוצאי דופן ברכש. את תעודת הזכייה מטעם רפא"ל מערכות לחימה מתקדמות, קיבל יואב שגב, סגן מנהל הרכש, מהנדס מכונות ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מטעם חברת החשמל, קיבל את התעודה היוקרתית מנהל אגף הרכש ליאור ששון, אשר כיהן במגוון תפקידים בחברה ובין היתר ניהל את קרן ההשתלמות של חברת החשמל בהיקף של 800 מיליון ₪. במקום השני והמכובד זכה ארגון הרכש של מפעל מלט טכנולוגיות, חטיבת כלי טייס צבאיים התעשייה האווירית. את התעודה קיבל אלי שמש, סגן מנהל שרשרת אספקה בחטיבת כלי טיס צבאיים. 

אריה בן שמואלי מנכ"ל משיק: "מטרת התחרות השנתית בראש וראשונה לקדם ולעודד את ארגוני הרכש בישראל. בשנה שעברה זכו בתחרות מחלקות הרכש של משרד הביטחון והתעשייה האווירית. השנה הגישו מועמדות לתחרות עשרות חברות מובילות במשק, ששמו דגש על התמודדות יצירתית בתקופה לא שגרתית מבחינת אתגרי הרכש בשוק הגלובאלי.

״אל קו הגמר הגיעו ארגונים שהצטיינו ביצירתיות, אימוץ טכנולוגיות מתקדמות וחשיבה מחוץ לקופסה, כאשר החברות הזוכות לקחו את נושא הרכש צעד גדול קדימה". 

סיגל ג'ורג'ביץ' מנכ"לית SCM הפורום הישראלי לתפעול וניהול שרשרת האספקה: "היצירתיות שהפגינו מחלקות הרכש בארגונים היא שסייעה להם להיחלץ ממשברים בשרשרת האספקה, לשמר את החוסן שלהם, להפוך את הקשיים להזדמנויות ולאפשר את פעילותם השוטפת נוכח האתגרים הרבים. האירוע השנתי שם זרקור על הישגי מחלקות הרכש באימוץ ארגז כלים חדשני ומוכוון טכנולוגיה, התורם למינוף העסקי של הארגון כולו". 

לצורך דירוג הארגונים המתחרים, בחנה הוועדה את היקפי הרכש ומורכבותו, אימוץ טכנולוגיות חדשניות ברכש, מדדי ביצוע מרכזיים, המבנה הארגוני ותהליכי הרכש, ולבסוף התמקדה בפרויקטים משמעותיים שביצע הארגון ברכש בשנה החולפת.

וועדת השיפוט כללה, בין השאר, את אוליביה מלכה מנהלת הרכש של קב' שטראוס, פטריסיה ישראל מנהלת אגף הרכש בקונצרן תנובה, שלומי גרוסמן ראש אגף הרכש בשירותי בריאות כללית, שרון רפאלי מנהל רכש אלביט מערכות, ד"ר דוד בן-טולילה ראש התכנית ללוגיסטיקה ושרשרת אספקה במרכז האקדמי רופין ובכירי רכש נוספים מנטפים, נמל חיפה, נייס, סנו, קוקה- קולה ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית