מתקפת סייבר אילצה חברת פלדה איראנית להפסיק ייצור

חברת הפלדה Khuzestan בבעלות המדינה אמרה כי מומחים קבעו שהמפעל חייב להפסיק את העבודה עד להודעה חדשה "בשל בעיות טכניות"

מתקפת סייבר אילצה חברת פלדה איראנית להפסיק ייצור

bigstock

אחת מחברות הפלדה הגדולות באיראן אמרה ביום שני שהיא נאלצה להפסיק את הייצור לאחר שנפגעה ממתקפת סייבר, ככל הנראה מסמנת את אחת ההתקפות הגדולות מסוג זה על המגזר התעשייתי האסטרטגי של המדינה.

חברת הפלדה Khuzestan בבעלות המדינה אמרה כי מומחים קבעו שהמפעל חייב להפסיק את העבודה עד להודעה חדשה "בשל בעיות טכניות" בעקבות "התקפות סייבר". אתר החברה הושבת ביום שני.

מנכ"ל החברה, אמין אברהימי, טען שהחברה הצליחה לסכל את מתקפת הסייבר ולמנוע נזק מבני לקווי הייצור שישפיע על שרשרות האספקה ​​והלקוחות.

"למרבה המזל עם הזמן והמודעות, המתקפה לא הצליחה", ציטטה סוכנות הידיעות החצי-רשמית Mehr את אברהימי, והוסיפה כי הוא מצפה שאתר החברה ישוחזר והכל יחזור לפעול "רגיל" עד סוף יום שני.

ערוץ חדשות מקומי, Jamaran, דיווח כי התקיפה נכשלה מכיוון שהמפעל במקרה לא פעל באותה עת עקב הפסקת חשמל. 

איראן האשימה בעבר את ארצות הברית וישראל במתקפות סייבר שפגעו בתשתית המדינה.

לחברת הפלדה Khuzestan, שבסיסה ב-Ahvaz במחוז העשיר בנפט בדרום-מערב ח'וזסטן, יש מונופול על ייצור פלדה באיראן יחד עם שתי חברות גדולות אחרות בבעלות ממשלתית.

החברה נוסדה לפני המהפכה האסלאמית של איראן ב-1979, במשך עשרות שנים לאחר מכן היו כמה קווי ייצור שסופקו על ידי חברות גרמניות, איטלקיות ויפניות. השירות היה רציף למעט במהלך מלחמת איראן-עיראק של שנות ה-80, כאשר הרודן העיראקי סדאם חוסיין שלח את צבאו אל מעבר לגבול.

עם זאת, סנקציות מוחצות על איראן בשל תוכנית הגרעין שלה אילצו את החברה להפחית את התלות שלה בחלקים זרים.

הממשלה רואה בפלדה מגזר מכריע. איראן היא היצרנית המובילה של פלדה במזרח התיכון ובין 10 המובילות בעולם, לפי איגוד הפלדה העולמי. מכרות עפרות הברזל שלה מספקים חומרי גלם לייצור מקומי ומיוצאים לעשרות מדינות, ביניהן איטליה, סין ואיחוד האמירויות.

עם זאת, ייצור הפלדה הגולמית של איראן היה רק ​​2.3 מיליון טון בחודש שעבר. הירידה המקבילה ביצוא יוחסה במידה רבה לסנקציות שפגעו ברוסיה שהציפה את הקונים הסינים של איראן בפלדה מוזלת לאחר שאיבדה את הגישה לשווקי המערב על רקע המלחמה באוקראינה.

אולי יעניין אותך גם