סיון יחיאלי מנכ"ל i4Valley : "הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה. 4.0״ 

״מול עינינו קורסים הרבה מבנים וירטואלים גדולים ואנחנו שואלים לאן ילך הכסף החכם. התשובה היא: הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה", הוסיף יחיאלי

סיון יחיאלי מנכ"ל i4Valley : "הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה. 4.0״ 

בתמונה – מימין סיון יחיאלי, מנכ"ל i4Valley, עם יזהר שי, יזם, משקיע הון סיכון ושר המדע והטכנולוגיה. קרדיט: ריטוב פוטוגרפי

i4Valley – חממת כרמיאל לתעשייה חכמה – שמשקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים (pre-seed, seed) - ציינה שנתיים להקמתה והביאה מאות יזמים, משקיעים, אנשי הייטק, בכירים בתעשייה ומקבלי החלטות להיכרות עם סטארטאפים פורצי דרך. 

סיון יחיאלי, מנכ"ל i4Valley: "כולם שואלים - לאן הולך השוק, מה יעשה הנאסד"ק, מה יעשו משקיעים בעולם. שיעור האינפלציה בארצות הברית, באירופה ובארץ גבוה, ובנוסף אנחנו רואים עליית מחירים ריאלית. 

״כאשר ברקע  מלחמת רוסיה-אוקראינה, שמשפיעה על מחירי המזון, הבצורת בהודו, הקורונה, שיבושי הייצור בסין והקשיים בשרשרת האספקה הגלובאלית. העולם מתמודד עם בעיות אמיתיות, בעיות ראליות – מגיפה, מלחמה, שינויי אקלים; וכמו בייקום מקביל - צריכת החשמל השנתית המושקעת בכריית ביטקוין עברה את הצריכה השנתית של ארגנטינה – מדינה של 45 מיליון איש. 

״ועכשיו מול עינינו קורסים הרבה מבנים וירטואלים גדולים ואנחנו שואלים לאן ילך הכסף החכם. התשובה היא: הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה". 

משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול בית הכרם, "תעשיה 4.0 היא מנוע צמיחה אדיר. התגברנו על האגו-סיסטם ובנינו אקוסיסטם צומח וייחודי, במטרה להפוך את הגליל ומרחב כרמיאל למרכז תעשיית 4.0 של מדינת ישראל".  

פרופ' אריה מרשק נשיא המכללה האקדמית להנדסה בראודה, "את בשורת הפריון, שהוא הבסיס להצלחה כלכלית בארץ ובעולם, אנחנו מביאים בין היתר באמצעות המכון ליצור מתקדם וi4Valley ".

ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי במשרד הכלכלה וראש רשות החדשנות, "רשות החדשנות כזרוע ממשלתית הייתה זו שיזמה דחפה ויישמה את חממות היזמות בפריפריה. אם בעבר הרחוק שפכו הרבה כסף שלא נקלט, היום יש צורך לקדם חברות שלמות, קלאסטרים של אוכלוסייה ומקומות עבודה, בצפון ובדרום. זה מה שיניע את הכלכלה הישראלית.״ 

i4Valley הוקמה לפני שנתיים על ידי כמה מספינות הדגל של התעשייה הישראלית: גבעון - חברת הבת של ענקית הטכנולוגיה והתעשייה Wipro  ההודית,  קוסטו ישראל (טמבור), קבוצת כתר, קליל חלונות מעוצבים, טרלידור תעשיות מתכת מתקדמות ופליינג קרגו.

החממה משקיעה כסף ומשאבים ביזמיות וביזמים בשלבי Pre-Seed ו- Seed. מיזמים שמתקבלים ל-i4Valley נהנים מהשקעה כספית ומעטפת שירותים כוללת, חברות באקוסיסטם יזמי חזק ושותפות בקהילת חדשנות תוססת של קשרים, חיבורים והזדמנויות.

הפורטפוליו של i4Valley מונה חברות מעניינות וחדשניות שפיתחו טכנולוגיות פורצות דרך. 

 

אולי יעניין אותך גם