ארה״ב מתקדמת שלב נוסף בדרך למיירט טילים היפרסונים 

רייתיאון טכנולוגיות ונורת'רופ גרומן קיבלו כל אחת חוזה המשך לפיתוח אב טיפוס. המטרה ליירט את הטיל בשלב הגלישה של הטיסה

Courtesy Photo, U.S. Navy | dvidshub

רייתיאון טכנולוגיות ונורת'רופ גרומן זכו כל אחת בחוזה להמשך פיתוח מיירטים נגד נשק היפרסוני בתחרות בהובלת הסוכנות להגנת טילים, כך על פי הודעת החוזה של הפנטגון ב-24 ביוני.

כל חברה זכתה בחוזה שהוענק בעבר ליצירת אב טיפוס מהיר. מה שמביא את שווי החוזה הכולל עד כה לסביבות 61 מיליון דולר לכל מתמודדת, על פי הודעת החוזה.

בנובמבר 2021, סוכנות MDA בחרה בשתי החברות יחד עם לוקהיד מרטין לתכנן את ה-Glide Phase Interceptor להגנת טילים היפרסוניים אזורית. מאז, החברות נכנסו לשלב "עיצוב קונספט מואץ".

המיירטים נועדו להתמודד עם נשק היפרסוני בשלב הטיסה שלו. אתגר הנדסי, שכן הטילים יכולים לנוע יותר מפי חמישה ממהירות הקול ויכולים לתמרן, מה שמקשה על חיזוי מסלול הטיל.

המיירטים יתוכננו כך שיתאימו למשחתות הנוכחיות של חיל הים האמריקני Aegis Ballistic Defence. המיירט ישוגר ממערכת אנכית סטנדרטית שתשולב במערכת הנשק Baseline 9 Aegis. 

לוקהיד אמנם לא זכתה בחוזה להשתתף בשלב הבא בתחרות ה-GPI, אך היא מתחרה מול ריית'און בפיתוח טילים היפרסוניים מונעי סקראמג'ט כחלק מתוכנית ה-Hypersonic Air-breathing Weapon Concept המנוהלת על ידי חיל האוויר ו-DARPA .

לוקהיד היא אינטגרטור המערכות המוביל עבור מה שיהיה הטיל ההיפרסוני ההתקפי הקונבנציונלי של חיל הים והנשק ההיפרסוני לטווח ארוך של הצבא. נורת'רופ גרומן עיצבה את המנוע לשני הטילים. לוקהיד גם מפתחת את הנשק ההיפרסוני של חיל האוויר AGM-183A. 

ב-MDA מסבירים ל-Defense News באימייל כי לסוכנות עדיין יש את היכולת למשוך את לוקהיד בחזרה למאמץ ה-GPI מאוחר יותר "במידת הצורך".

נורת'רופ החלה בדחיפה לפיתוח יכולת טילים היפרסוניים בשנת 2019 כאשר הפנטגון קבע את היכולת ההיפרסונית בראש סדר העדיפויות. באותה שנה, לוקהיד מרטין פרצה דרך במתקן חדש באלבמה שנועד לפיתוח, בדיקה וייצור נשק היפרסוני. אף אחת מהחברות לא הגיבה לבקשות אתר החדשות בקשר לכתבה. 

MDA לחצה על כפתור ההשהיה במאמץ ליירוט הנשק ההיפרסוני בקיץ 2020. זאת, כדי להבין אם ניתן להתגבר על האתגרים ההנדסיים בדרך. השנה, הסוכנות נקטה בצעדים כדי להתקדם שוב וקיבלה משוב מהתעשייה שאישרה כי יירוט בשלב הגלישה הוא משהו שניתן לעשות "ואנחנו לא צריכים לפחד לעשות את זה". 

לפני כשנה שינתה הסוכנות את גישתה ליירוט כלי נשק היפרסוניים, כשהיא בחרה להתמקד ביירוט נשק היפרסוני בשלב הגלישה של הטיסה, שם הם הפגיעים ביותר. 

הסוכנות תתמקד תחילה במתן יכולת לחיל הים. "אם זה יצליח", אומרים בסוכנות, "נוכל להעביר את זה לסוללה היבשתית כדי להגן על דברים אחרים מפני סוג כזה של איום היפרסוני".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית