איש חיל אוויר אמריקאי נעצר. החשד - ביצוע פיגוע בבסיס אמריקאי בסוריה 

על פי החשד, הנחקר הציב שני מטעני חבלה שפצעו ארבעה אנשי שירות אחרים בבסיס. הפנטגון מסרב בשלב זה למסור פרטים נוספים 

איש חיל אוויר אמריקאי נעצר על ידי רשויות אכיפת החוק הצבאיות בקשר למתקפה באפריל האחרון נגד בסיס צבאי אמריקאי בצפון סוריה, שפצעה ארבעה אנשי שירות אמריקאים.

"במסגרת חקירה מתמשכת, ב-16 ביוני, נלקח איש חיל אוויר למעצר בעקבות תקיפה בכפר הירוק שבסוריה. לאחר עיון במידע בחקירה, קיבל המפקד בשטח את ההחלטה להכניסו למעצר לפני משפט. כך על פי הצהרה שסיפקה ל-CNN אן סטפאנק, דוברת חיל האוויר.

רשת CNN דיווחה לראשונה מוקדם יותר החודש כי צבא ארה"ב חוקר האם איש השירות האמריקאי הצית חומר נפץ בהתקפה פנימית על הבסיס האמריקני הקטן בצפון סוריה שפצע ארבעה אנשי שירות באפריל.

הפנטגון מסרב לחשוף פרטים נוספים בשלב זה. "לא נפרסם את שמו של הפרט. זה מוקדם מדי בתהליך עבור כתב אישום.", נכתב בהצהרה. הצפי הוא שניתן יהיה להגיש כתבי אישום במהלך השבועות הקרובים. 

בתחילה אמרו גורמים אמריקאים כי הם מאמינים שהמתקפה ב-7 באפריל נגרמה מירי עקיף על הבסיס באופן דומה לתקיפות רקטות ומרגמות שבוצעו באזור על ידי קבוצות מיליציות. עם זאת, שבוע לאחר מכן, בהצהרה צבאית נאמר כי לאחר "חקירה נוספת" התקיפה נחשבת לתוצאה של "הצבה מכוונת של מטעני חבלה על ידי אדם לא מזוהה באזור אחזקת תחמושת.״ 

חומרי הנפץ שבהם נעשה שימוש תוארו ל-CNN על ידי שני גורמים רשמיים כ"לא זניחה" עם כוח פיצוץ רב יותר מרימון יד. אחד הפקידים אפיין את חומרי הנפץ כ"דרגה צבאית".

הגורמים אמרו כי התקיפה התרחשה באמצע הלילה וחשפו צילומי אבטחה המראים שני מקרים של דמות שנעה במהירות. לא ברור אם שני קטעי הצילומים מראים את אותו אדם.

ארבעת אנשי השירות הפצועים אובחנו וטופלו בפגיעות מוח טראומטיות לאחר הפיצוצים, אך חזרו לתפקיד מאוחר יותר באפריל.

אולי יעניין אותך גם