חיל האוויר האמריקאי בוחן הצטיידות בכלי טיס eVTOL
בשנת התקציב הבאה (2023) ביקש חיל האוויר לרכוש חמישה כלים כאלו לצרכי בדיקה
דן ארקין
| 22/06/2022
חיל האוויר האמריקני עומד לרכוש ״מכונית אוויר חשמלית״ (eVTOL) בלתי מאויישת הממריאה ונוחתת אנכית, שתוכל לשאת נוסעים ומטענים.
החיל קיים לאחרונה תצוגות וטיסות ראווה של כלי טיס כאלו. החיל ניסה כמה משימות מבצעיות למכונית האוויר, כמו סיוע לכוחות מיוחדים וחילוץ ציוותי אוויר שנטשו מטוס או הופלו בשטח אויב, לשם מסוכן לשלוח מסוק חילוץ.
שימוש נוסף: הנעת חלקים וחלפים של פריטי ציוד שונים בתוך תחומי בסיסי צבא גדולים.
התקציב הפיסקאלי המוצע של חיל האוויר לשנת 2023 ביקש 3.6 מיליון דולר בכספי הרכש הראשונים של Agility Prime, שבהם הוא ישתמש לרכישת חמישה מטוסי eVTOL.
DEFENSE NEWS מוסר כי חיל האוויר הפקיד בידי 14 חברות שונות את המשימה לפתח מכונית אוויר ולהציגה לחיל. אחת החברות, ALIA, כבר הטיסה שני טייסים במכונית אוויר חשמלית שכבר קיבלה אישור הפעלה מחיל האוויר.
בשנת התקציב הבאה (2023) ביקש חיל האוויר לרכוש חמישה כלים כאלו לצרכי בדיקה
חיל האוויר האמריקני עומד לרכוש ״מכונית אוויר חשמלית״ (eVTOL) בלתי מאויישת הממריאה ונוחתת אנכית, שתוכל לשאת נוסעים ומטענים.
החיל קיים לאחרונה תצוגות וטיסות ראווה של כלי טיס כאלו. החיל ניסה כמה משימות מבצעיות למכונית האוויר, כמו סיוע לכוחות מיוחדים וחילוץ ציוותי אוויר שנטשו מטוס או הופלו בשטח אויב, לשם מסוכן לשלוח מסוק חילוץ.
שימוש נוסף: הנעת חלקים וחלפים של פריטי ציוד שונים בתוך תחומי בסיסי צבא גדולים.
התקציב הפיסקאלי המוצע של חיל האוויר לשנת 2023 ביקש 3.6 מיליון דולר בכספי הרכש הראשונים של Agility Prime, שבהם הוא ישתמש לרכישת חמישה מטוסי eVTOL.
DEFENSE NEWS מוסר כי חיל האוויר הפקיד בידי 14 חברות שונות את המשימה לפתח מכונית אוויר ולהציגה לחיל. אחת החברות, ALIA, כבר הטיסה שני טייסים במכונית אוויר חשמלית שכבר קיבלה אישור הפעלה מחיל האוויר.