ארה"ב תרכוש יותר מטוסי קרב F-35 ופחות F-15X

בתחילת השבוע החליטה ועדת ההקצבות של בית הנבחרים האמריקני לרכוש רק 18 במקום 24 מטוסי F-15X. הוועדה גם החליטה להקציב 2.2 מיליארד דולר להמשך פיתוח ושדרוג מטוסי החמקן F-35

תמונה: לוקהיד מרטין

ארה"ב תרכוש יותר מטוסי קרב F-35 ופחות F-15X. ועדת ההקצבות של בית הנבחרים האמריקני הורתה על היפוך מדיניות רכש מטוסי קרב לחיל האוויר.

בעוד החיל תכנן לרכוש מספר רב של מטוסי קרב חמקניים F-15X (בואינג) במקום דגמים ישנים יותר של מטוס זה, בתחילת השבוע החליטה הוועדה לרכוש רק 18 במקום 24 מטוסי F-15X, ובמקומם להגדיל בשבעה את מספר מטוסי F-35 שיירכשו בשנת הכספים 2023.

הוועדה גם החליטה להקציב 2.2 מיליארד דולר להמשך פיתוח ושדרוג מטוסי החמקן F-35. עם התוספת לשנה הבאה יגיע ל-40 מספר מטוסי F-35 שירכוש חיל האוויר. ולא רק חיל האוויר – על פי חוק אישור הביטחון הלאומי יתוקצב גם רכש 15 מטוסי F-35B לצי האמריקני ו-13 מטוסי F-35C  למרינס.

חברת לוקהיד מרטין מוסרת ש-F-35 הוא עתה מטוס השדרה של חילות אוויר רבים, כמו ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, איטליה, יפן, ישראל, הולנד , נורווגיה וקוריאה הדרומית. בין הממתינות למטוסים אלו: בלגיה, דנמרק, הולנד, גרמניה, פולין, שווייץ ותאילנד, שחלקן הזמינו וחלקן הודיעו על כוונות.

הערה: חיל האוויר הישראלי מפעיל שלוש טייסות מטוסי חמקן F-35 ועושה מאמצים גדולים לרכוש מטוסי קרב מתקדמים F-15 IA  הדומים ל-F-15X.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית