אל ג'זירה השיגה צילום של הקליע שהרג את העיתונאית שירין אבו עאקלה

״בהמשך לתחקירים המוצגים בימים האחרונים באופן מוטה - צה"ל שב ומציע לפלסטינים להעביר את הקליע ממנו נורתה העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עקאלה״, תגובת צה״ל 

צילום מסך. https://www.youtube.com/watch?v=c2EDt7tGhnk

רשת אל ג'זירה השיגה ופרסמה צילום של הקליע שגרם למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה והוכחות ש'יחידה צבאית ישראלית מיוחדת' הרגה את העיתונאית. 

לדברי אל ג'זירה מומחים אמרו שהקליע הוא מסוג שמצוי אצל חיילי צה"ל והוא מיועד לחדור אפוד מגן. הקליע זוהה כבעל קוטר 5.56 מ"מ תוצרת ארה"ב שנורה מרובה מסוג M4.

צה"ל טוען, לדברי סוכנות הידיעות AP, שגם הפלשתינים משתמשים בחימוש כזה.

אל ג'זירה לא מפרטת מהיכן השיגה את צילום הקליע, כשהוא אזור בשקית פלסטיק עם סימונים אדומים. סוכנות AP מציינת שעשתה תחקיר של אירוע הירי ומצאה שהעיתונאית נורתה בידי ישראלים, אך לא הגיעה למסקנה סופית. 

צה"ל בתגובה לתחקירים אודות מות העיתונאית הפלסטינית

בהמשך לתחקירים המוצגים בימים האחרונים באופן מוטה - צה"ל שב ומציע לפלסטינים להעביר את הקליע ממנו נורתה העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עקאלה. הרשות הפלסטינית מקיימת מעת לעת חקירות משותפות בשיתוף ישראל. הסירוב הפלסטיני להעביר הקליע ולקיים חקירה משותפת מעיד על שיקוליהם. 

נזכיר כי מדובר באירוע מבצעי במסגרת מבצע מעצרים במחנה הפליטים ג'נין בו התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים.

מאז קרות האירוע, צה״ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת. השבוע אף הורה הרמטכ"ל על הרחבת תחקיר אירועי הירי בהם נהרגה אבו עאקלה ביום 11 במאי 2022.

בתוך כך, החליט להרחיב את צוות התחקיר, על מנת להעמיק בבחינת תיעוד אירועי הלילה. לשם כך, צורף לצוות התחקיר המבצעי קצין בכיר בעל מומחיות טכנולוגית ייחודית מאגף המודיעין.

תחקיר צה"ל קובע כי העיתונאית לא נורתה בשום פנים ואופן במכוון ולא ניתן לקבוע האם נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי נשלט או ע"י חייל צה"ל בשוגג. 

צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים גם במהלך חילופי אש או זירת קרב ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית