תכירו: החימוש החדש שמפותח למטוסי ה-F35

SIAW או Stand-in Attack Weapon הוא חימוש חדש שמפתחים בארה״ב לחמקנים במטרה להשמיד כל מה שקורן בתא שטח ויכול לסכן את המטוסים 

תכירו: החימוש החדש שמפותח למטוסי ה-F35

This artist's illustration accompanied Lockheed Martin's news release about its Stand-in Attack Weapon contract

שלושה תאגידי הנשק הגדולים בארה"ב מפתחים, להזמנת חיל האוויר האמריקני, מערכת נשק חדשה –  חימוש טילים שישוגרו ממטוס חמקן, יחדרו דרך מערכת הגנ"א של האוייב וידכאו מקורות נשק קורנים.  

חיל האוויר חתם על חוזה עם החברות 3LHARRIS TECHNOLOGIES,  לוקהיד  מרטין ונורת'רופ גראמן, על פיו החברות נדרשות להציג לחיל האוויר תוך 90 יום את הקונספט שלהן על מערכת הנשק החדשה SIAW.

מדובר בחמש שנות פיתוח, כאשר חיל האוויר מצפה ליכולת מבצעית בסביבות שנת 2026.

החימוש החדש הוא המשך של כמה כלים נגד קרינה שפותחו בעבר, כאשר מטרות אופציונליות של הנשק החדש הן משגרי טילים בליסטיים טילי שיוט, מערכות נגד טילים, מתקני מכ"ם ומערכות עקיבה.

החימוש ישוגר ממטוס חמקן F-35, יחדור את מערכות ההגנה של האויב וינטרל מקורות נשק קורנים. הנשק מוגדר STAND-IN, כלומר הוא פועל כשהוא נמצא בתוך שטח האויב, להבדיל מנשק STAND -OFF הפועל הרחיק ממטרות האויב. 

המערכת תהיה מבוססת על טילים תוקפים שיהיו על-קוליים בשיא מהירותם (המהירויות לא נמסרו) ויש בו מגוון מחיישנים ומערכת הנחייה GPS בעלת רזולוציות גבוהות.

הדרישה היא שהמערכת תותאם לנשיאה בתוך מטוס חמקן F-35 וניתן יהיה לשגר ששה חימושים - שניים מתוך המטוס וארבעה מתחת לכנפיו.
 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022