רפאל וספרן הצרפתית יציעו מערכת הדק חכם לפרויקט JADC2 של הצבא האמריקאי 

Joint All-Domain Command and Control או JADC2 בקיצור, הוא הרעיון של משרד ההגנה האמריקאי לחבר חיישנים מכל השירותים הצבאיים - חיל האוויר, הצבא, חיל הנחתים, הצי וחיל החלל - לרשת אחת

הדמייה של רפאל

פרסום של nationaldefensemagazine חושף כי רפאל יחד עם חברת Safran Vectronix, יציעו לצבא האמריקאי שילוב של מערכת הדק חכם עם משקפת חדשה. 

הדק חכם הינה מערכת ניהול אש בשדה הקרב המחברת בין מייצר הביקוש לאש לבין מערכי האש השונים בצבא. בצורה כזו, החלטה על איזה חימוש לשלוח לאיזה מטרה מתנהלת מאחורי הקלעים, בצורה ממוחשבת. פונקציית המטרה היא להביא לאפקטיביות טובה יותר בבחירת סוג האש למטרה ולנהל כלכלת מלחמה אפקטיבית יותר. 

״שתי החברות - ישראלית רפאל מערכות הגנה מתקדמת ו-Safran Vectronix הצרפתית - הודיעו כי הן יתחילו לשווק באופן רשמי את תוכנית מערכת החיישן-ליורה הדיגיטלי של רפאל לפעילות יבשתית בשילוב משקפת של ספרן הידועה בשם Moskito TI״, כותבים בפרסום. 

ספרן ורפאל חתמו על הסכם רשמי המאותת את תחילתו של שיתוף הפעולה השיווקי ב-14 ביוני במהלך תערוכת הסחר הביטחונית Eurosatory 2022 בפריז, צרפת.

הפנטגון מוביל מהלך תחת השם JADC2 להאיץ את קבלת ההחלטות בשדה הקרב באמצעות חיישנים ויורים מחוברים טוב יותר. לכל שירות יש תרומה משלו למסע המודרניזציה הזה, כמו תרגיל הניסויים השנתי של הצבא Project Convergence.

מערכת הדק חכם אמורה להכנס לשימוש גם בצה״ל. 

Joint All-Domain Command and Control או JADC2 בקיצור, הוא הרעיון של משרד ההגנה האמריקאי לחבר חיישנים מכל השירותים הצבאיים - חיל האוויר, הצבא, חיל הנחתים, הצי וחיל החלל - לרשת אחת. 

״JADC2 צופה לספק סביבה דמוית ענן עבור הכוח הלוחם לשיתוף נתוני מודיעין, מעקב וסיור, על פני רשתות תקשורת רבות, כדי לאפשר קבלת החלטות מהירה יותר.

״JADC2 מתכוון לאפשר למפקדים לקבל החלטות טובות יותר על ידי איסוף נתונים מחיישנים רבים, עיבוד הנתונים באמצעות אלגוריתמים לזיהוי מטרות, ולאחר מכן המלצה על הנשק האופטימלי - הן קינטי והן לא קינטי (למשל, כלי נשק סייבר או אלקטרוניים) - כדי לפגוע במטרה״, כותבים בפרסום של fas.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית