מזכר הבנות: ישראל ומצרים יספקו גז טבעי לאירופה

על פי מזכר ההבנות האיחוד האירופי יעודד חברות אירופיות להשתתף במאמצי החיפוש והקידוח של גז ישראלי ומצרי

סטילס: חיים צח/ לע"מ

התקדמות בתחום יצוא גז מישראל לחו"ל: ישראל ומצרים יפעלו ביחד להגדלת כמויות יצוא גז לאירופה, ואילו לבנון מוכנה כנראה לפשרה בעניין סימון הגבול הימי בין שדות הגז במזרח הים התיכון. 

מזכר הבנות בין ישראל למצרים נחתם אתמול בקהיר כסימן נוסף לשאיפת אירופה למצוא חלופות לגז הרוסי. שרת האנרגיה קרין אלהרר חתמה בקהיר על מזכר ההבנות והודיעה: "היום מתחייבות ישראל ומצרים לשתף בגז הטבעי שלהן את אירופה ולסייע במשבר האנרגיה".

על פי מזכר ההבנות האיחוד האירופי יעודד חברות אירופיות להשתתף במאמצי החיפוש והקידוח של גז ישראלי ומצרי. כבר עתה נשלח גז ישראלי למתקני הנזלה במצרים, ומשם מייצאים גז טבעי (LNG) לאירופה. על פי מזכר ההבנות יגדלו כמויות הגז שמצרים תייצא לאירופה. מצרים עצמה מייצרת גז אך היא מייצאת כמויות קטנות בגלל גידול הביקוש בבית.

מביירות נמסר כי לבנון מוכנה להגיש לשליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שנמצא בביירות, הצעת פשרה כדי לפתור את סכסוך הגבולות הימיים בין שדות הגז של לבנון ושל ישראל. פקידי ממשל לבנוניים אמרו לרויטרס כי לבנון עשויה לוותר על דרישתה שקו 29 יהווה את הגבול הימי.

הוכשטיין נפגש עם נשיא לבנון מישל אעון, ולדברי פקידי הממשל, הנשיא הלבנוני מציע פשרה שעיקרה "קו 23 וקצת יותר", והמשמעות היא שטח ימי לבנוני של 300 קמ"ר מעבר לקו 23, שטח שיכלול את שדה הגז הלבנוני קאנה אך לא יכלול את שדה כריש הישראלי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית