פיילוט הניידות המשטרתיות החשמליות יוצא לדרך

הדגמים שזכו בתיחור הינם: MG ZS EV 320, MG ZS EV 440, פיג'ו E208, פיג'ו E PRIMIUM 2008 ו-Kia Niro EV

mg-israel.co.il

עם כניסתו לתפקיד של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, החלה המשטרה בתהליך משמעותי להפיכתה לארגון הממשלתי הירוק ביותר בישראל - ארגון שפועל להפחתת הזיהום ולשמירה על הסביבה. 

את תכנית "משטרה הירוקה" מובילים באגף התמיכה הלוגיסטית במשטרה עם רכישת עשרות כלי רכב חשמליים שישמשו את המערכים המבצעיים במשטרה, התקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל, הגברת המחזור, התקנת מערכות לחיסכון באנרגיה ועוד.

כחלק מתכנית החשב הכללי והמשטרה למעבר למנועים אלטרנטיביים בצי הממשלתי והמאבק במשבר האקלים בתחום הרכב הממשלתי, פורסם תיחור ראשון מסוגו לניידות משטרה חשמליות, ביוזמת משטרת ישראל על ידי מנהל הרכב הממשלתי.

הדגמים שזכו בתיחור הינם:

MG ZS EV 320  

MG ZS EV 440   

פיג'ו E208

פיג'ו E PRIMIUM 2008

Kia Niro EV

ראש אגף התמיכה הלוגיסטית(את"ל), ניצב יוסי רופא: "משטרת ישראל גאה להיות הארגון הממשלתי הראשון שמשלב בצי הרכב המשטרתי עשרות כלי רכב חשמליים, כאשר היעד שהצבנו הוא רכישה של עוד מאות כלי רכב חשמליים שישמשו את השוטרים בשטח כבר בשנת 2023.

"מדובר במהלך משמעותי שהוא חלק מתכנית "המשטרה הירוקה" שתכליתה שמירה על איכות הסביבה. המעבר לרכבים חשמליים מחייב אותנו בשינויים גדולים בתשתיות ובתחנות המשטרה אך אנו נחושים להצעיד את המשטרה קדימה ולהפוך אותה לחלוצה בתחום איכות הסביבה."

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "אנו ממשיכים לפעול באופן נמרץ להסבת הצי הממשלתי אל מנועים אלטרנטיביים בלבד. פיילוט הניידות החשמליות, ביוזמת משטרת ישראל ובגיבוי מינהל הרכב הממשלתי באגף החש הכללי הינו נדבך נוסף ומשמעותי מאין כמותו בעשייה זו. אציין כי בעקבות הפיילוט אף נרשמה התעניינות בנושא מצד מינהלי רכב מקבילים בעולם שביקשו לקבל מסקנותיו".

סגן החשב הכללי וראש חטיבת נכסים ולוגיסטיקה, דקל כהן: "תיחור הרכבים ההיברידיים, התיחור הנוכחי של הניידות החשמליות, והתיחור הבא המתוכנן, של רכבי פלאג אין הייבריד יצמצמו משמעותית את הזיהום הנוצר על ידי הצי הממשלתי ויקטינו את הוצאות הממשלה בתחום הרכב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית