יורוסאטורי 2022: מפרולייט מציגה גרסה קלת משקל של הכוונת התרמית המולטי-ספקטרלית NYX 200 

דגם מתקדם זה יכול כעת לתמוך ביעילות במבצעים בשעות היום והלילה בטווחים המאפיינים משימות הכרוכות בירי קלעים בתנאי סביבה קשים ובכל תרחיש טקטי
 

תמונה: מפרולייט

מפרולייט מקבוצת SK, יצרנית של מערכות אלקטרו-אופטיקה, ציוד הדמיה תרמית וראיית לילה, כוונות עם הארה עצמית לצבאות, רשויות אכיפת חוק ושימושים אזרחיים, תציג בתערוכת יורוסאטורי 2022 שתיערך בשבוע הבא בפריז, גרסה מתקדמת של הכוונת התרמית המולטי-ספקטרלית –. MEPRO NYX-200 (T/D-X2.7). 

דוד שנהב, סמנכ"ל בכיר למכירות ושיווק לשוק הביטחוני במפרולייט, סיפר כי הכוונת כבר סופקה ללקוחות מהמגזר הביטחוני באירופה, אסיה ודרום אמריקה והצפי הוא ששיפור נוסף זה של המוצר יגדיל את פוטנציאל השוק ויקדם את מכירת המערכות.

המערכת החדשה כוללת ליבה תרמית באיכות גבוהה של 12 מיקרון, וערוץ מצלמת יום דיגיטלי משופר, להגדלת הטווח היעיל של הכוונת במעל 30% ללא כל שינוי במשקל או בצריכת האנרגיה. לדברי החברה, דגם מתקדם זה יכול כעת לתמוך ביעילות במבצעים בשעות היום והלילה בטווחים המאפיינים משימות הכרוכות בירי קלעים בתנאי סביבה קשים ובכל תרחיש טקטי.

הרב-תכליתיות של כוונת מפרו NYX-200 (T/D-X2.7) משפרת במידה רבה את הגמישות הטקטית; הערוץ התרמי בשילוב מצלמת יום דיגיטלית צבעונית ברזולוציה גבוהה, מאפשרים גילוי מטרות בחשיכה מוחלטת, והפעלה יעילה באור יום כאחד.

בלילה, ניתן לציין בקלות מטרות הנרכשות באמצעות הערוץ התרמי של ה- NYX-200 לכוחות ידידותיים המצוידים במערכות ראיית לילה בעלות טכנולוגיית הגברת אור כוכבים, באמצעות הסמן האינפרה אדום המובנה של הכוונת.

תכונות ויתרונות נוספים כוללים: מעבר קל ומהיר בין ערוצים, סמן הלייזר האינפרה אדום המשולב לציון מטרות (ללוחמים המצוידים במערכות הגברת אור כוכבים), מערכת הקלטת וידיאו דיגיטלית מובנית וצילום תמונות סטילס עם יציאת וידיאו.

הפעלה באמצעות 4 סוללות "AA" מסחריות, עיצוב רב-תכליתי המאפשר שימוש ידני או הרכבה על כלי נשק, טווח זיהוי של מעל 600 מטרים של מטרות אדם (דגםx2.7), בקרים נוחים לתפעול וממשק משתמש גרפי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית