התעשייה האווירית משיקה גרסה חדשה למערכת גילוי ירי נק״ל המשלבת אופטיקה ואקוסטיקה יחד

מערכת OTHELLO-P נותנת איכון, סיווג והתראה לכוחות בזמן אמת מפני גילוי עוין מנשקים שונים: נק"ל, צלפים, ו-RPG באופן שמאפשר סגירת מעגל אש מהירת ומדויקת

תמונה: תעשייה אווירית 

‏התעשייה האווירית משיקה גרסה חדשה למערכת OTHELLO המספקת גילוי ירי נק"ל. בגרסה החדשה משולבות יכולות אקוסטיות ואלקטרו-אופטיות.

מערכת OTHELLO-P נותנת איכון, סיווג והתראה לכוחות בזמן אמת מפני גילוי עוין מנשקים שונים: נק"ל, צלפים, ו-RPG באופן שמאפשר סגירת מעגל אש מהירת ומדויקת. כמו כן המערכת נותנת מענה מבצעי גם בשטח בנוי.

פרויקט האקוסטיקה, החל את דרכו במרכז החדשנות של התעשייה האווירית ביוזמתם של מהנדסי החברה שהגיעו מעולמות היבשה. מטרתם הייתה לשלב יכולות אקוסטיות במערכות לגילוי ירי, ובכך לדייק את זיהוי וסיווג המטרות.

מערכת OTHELLO-P מותאמת למגוון רחב של כלים יבשתיים בתנועה כולל רכבי שטח, רק"ם, רכבי קרב חי"ר, פלטפורמות בלתי מאוישות ואוטונומיות. גרסה נוספת של המערכת, ניתנת לנשיאה על בסיס גב חייל ופריסה בשטח, לשימוש חיל הרגלים והכוחות המיוחדים. 

מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית, יואב תורג'מן: "OTHELLO-P תתווסף למערכות המודעות המצבית של אלתא הכוללות מגוון רחב של מכ"מים וסנסורים ומדייקת את היכולת לזהות ולפגוע במטרות בשטח. מערכות אלו משלבות יכולות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לפלטפורמות לאחר זיהוי המטרה, להפעיל אמצעי הגנה אקטיביים ופסיביים".

סמנכ"ל טכנולוגיות, חדשנות ומו"פ בתעשייה האווירית, איתן אשל: "הייחודיות במרכז החדשנות טמונה במודל העבודה של חברת הזנק, במתכונת של אקסלרטור (מאיץ) המאפשר למהנדסי החברה נתיב לפיתוח יוזמות טכנולוגיות ייחודיות והגעה ל MVP או הוכחת יכולת בתוך 13 שבועות. ״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית