קצין משטרה הציע לפקודה לקיים עמה יחסי מין - ויצא עם עבודות שירות

סגן הנשיא השופט ירון מינטקביץ: ״ניתן היה לקוות, כי הימים בהם חיילת צעירה נתפסה כאובייקט מיני לבעלי דרגה מכוח מעמדם חלפו מהעולם״

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

בית משפט השלום בירושלים גזר על קצין משטרה לשעבר שהורשע, על פי הודאתו, בהטרדה מינית, חודש וחצי מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת.

על פי כתב האישום, הנאשם נהג להעיר למתלוננת, אשר שרתה תחת פיקודו, הערות בעלות אופי מיני בוטה ולהציע לה הצעות מיניות. כך למשל אמר לה כי הוא מאוהב בה, רוצה לקיים עמה יחסי מין ולהזמין אותה לחופשה במלון. 

במקרה אחר עיסה את ידה והציע לה עיסוי עם שמנים. הנאשם נהג כך במשך מספר חודשים ובמספר רב של הזדמנויות. המתלוננת דחתה את פניותיו של הנאשם, פעם אחר פעם, בין היתר בשל יחסי הכפיפות שביניהם.

בשלב הטיעונים לעונש, עמדה המחלקה לחקירות שוטרים על נסיבות ביצוע העבירה והדגישה את פער הכוחות בין הנאשם למתלוננת, את משך הזמן שבו התרחשו המעשים ואת חומרתם שהלכה ועלתה עם הזמן.

בנוסף ציינה את הערכים המוגנים שנפגעו ואת הנזקים שנגרמו למתלוננת. לאור זאת ביקשה להשית על הנאשם עונש של חמישה חודשי מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות וענישה נלווית.

בית המשפט (כב' סגן הנשיא השופט ירון מינטקביץ) קבע כי "מדובר בהתנהגות אשר לא ניתן לקבלה ויש להוקיעה ולהציב בצדה תג מחיר משמעותי: המתלוננת התגייסה לשירות חובה על מנת לתרום את חלקה לחברה ולמלא את חובתה האזרחית, ולא על מנת לספק את מאוויו של מפקדה – קצין משטרה מבוגר ממנה בשנים רבות.

״ניתן היה לקוות, כי הימים בהם חיילת צעירה נתפסה כאובייקט מיני לבעלי דרגה מכוח מעמדם חלפו מהעולם – ולמרבה הצער עולה כי לא כך היא".

התיק נוהל על ידי עוה"ד אליסף קליין וחן הררי והחקירה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית