ג'נרל רובוטיקס מציגה עמדת נשק נשלטת-מרחוק מבוססת בינה מלאכותית

פונקציות המודעות העצמית של PITBULL מייעלות אותה עבור יישומי מערכות רובוטיות, המיושמות על גבי כרב"מ "יגואר" של התעשייה האווירית, המופעל על ידי צה"ל בגבולות המדינה

תמונה: ג'נרל רובוטיקס

ג'נרל רובוטיקס, חברה ישראלית העוסקת בפיתוח וייצור של עמדות נשק קלות וחכמות נשלטות-מרחוק (RCWS) תציג בתערוכת Eurosatory 2022 את Smart-AI PITBULL, הגרסה האחרונה של עמדות נשק בשליטה-מרחוק PITBULL.

הגרסה כוללת יכולות משופרות מבוססות בינה מלאכותית, המאפשרות לכלי רכב משוריינים ולפלטפורמות בלתי מאוישות להשיג שיפור מהותי במודעות למצב, בקצב התגובה ובכוח האש.

ֿה-PITBULL הבסיסי היא עמדת נשק נשלטת-מרחוק קלת-משקל שניתן להרכיב עליה מקלעים בקוטר 7.62 מ"מ או 12.7 מ"מ, משגרי רימונים אוטומטיים בקליבר 40 מ"מ, חיישנים אלקטרו-אופטיים ומטענים אחרים.

שלא כמו עמדות נשק נשלטות-מרחוק אחרות, ה-PITBULL עם הבינה המלאכותית החכמה החדשה שומרת על מודעות מתמדת ומלאה לסביבה, ללא קשר למצב הפלטפורמה.

לדברי ג'נרל רובוטיקס, באמצעות טכנולוגיית Smart-AI ה-PITBULL מזהה, עוקב ומחשב באופן רציף ואוטונומי את מיקומי האיומים החזויים ומיקומי כוחות ידידותיים באמצעות אלגוריתם חיזוי יעד (TPA). על ידי עיבוד פקודת המשתמש ל"כוון ולירות" ומשיכת ההדק בזמן-אמת, המערכת קובעת את הזמן הנכון לירות ברובה על פי פקודת המפעיל, במצב לבצע ירייה מושלמת.

פונקציות המודעות העצמית של PITBULL מייעלות אותה עבור יישומי מערכות רובוטיות, המיושמות על גבי כרב"מ "יגואר" של התעשייה האווירית, המופעל על ידי צה"ל בגבולות המדינה. ניתן להפוך את ה-PITBULL גם לאמצעי ללחימה ברחפנים (C-UAS), כשהוא מצויד באמצעי הרג רכים וקשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית