מלחמה באוקראינה: הצבא הרוסי תקוע במלחמת התשה ללא סימני סיום

ברוסיה אסורה השמעת ביקורת על המלחמה | זלנסקי אמר כי פוטין הוא האיש היחיד שירצה לפגוש כדי לשים קץ למלחמה | טילי HARPOON בדרך לאוקראינה

Photo: Mstyslav Chernov, Anadolu Images by AA, Rui Caria, Yevhen Zavgorodny, Katya Moskalyuk, hugo_lts, David Guttenfelder.

כוחות צבא רוסיים פתחו במתקפה רבתי במגמה לכתר את הצבא האוקראיני בשתי ערים במזרח המדינה. ביום החודש השלישי למלחמה נפתחה רשת הרכבת התחתית בעיר חארקיב, השנייה בגודלה במדינה, וזו ההצלחה הגדולה עד כה של צבא אוקראינה שהסיג את הצבא הרוסי עד מעבר לטווח הארטילריה. 

במזרח מתנהלים קרבות בחבלי דונייצק ולוהאנסק שם מתקרב הצבא הרוסי לכיתור הערים סביירודונייצק וליסיצ'יאנסק. כתב רויטרס ראה כלי רק"ם וטנקים אוקראיניים נושאי משגרי רקטות נעים במהירות לחזית, וחיילים מוסעים לחזית באוטובוסים.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר אתמול שצבאו נע באיטיות "כדי לא לפגוע באזרחים", ואילו ראש מועצת הביטחון הלאומי ניקולאי פטרושב אמר שהמלחמה תימשך עד "להשמדת הנאציזם באוקראינה".

ברוסיה אסורה השמעת ביקורת על המלחמה, אולם איש האופוזיציה אלכסיי נבלני ניצל הופעה בבית משפט כדי לגנות את "המלחמה הטיפשית של פוטין שלכם, שתקע את ציפורניו באוקראינה ואינו יודע מה לעשות אתה. גנב מטורף", אמר נבלני. 

הנשיא זלנסקי אמר אתמול כי פוטין הוא האיש היחיד שירצה לפגוש כדי לשים קץ למלחמה. הוא דיבר בווידאו למשתתפי כנס דאבוס בשווייץ. במרכז קייב נפתחה תערוכה גדולה בכיכר העיר של נשק שלל, טנקים וכלי רק"ם ורכב שנפלו שלל בידי האוקראינים.

בוושינגטון התקיים כנס של כ-50 שרי הגנה מכל העולם, שהסכימו לספק לאוקראינה מערכות נשק יותר מתקדמות, כולל טילי HARPOON וטילים אחרים. רמטכ"ל צבא ארה"ב גנרל מרק מיליי אמר כי יש אפשרות שארה"ב תשלח לאוקראינה מדריכים צבאיים, אולם הם לא יתקרבו לאזורי הלחימה. 

שר ההגנה לויד אוסטין הודיע שצ'כיה תרמה לאוקראינה מסוקי תקיפה, טנקים ורקטות, ואילו איטליה, יוון, נורבגיה ופולין הסכימו לשלוח תותחים ותחמושת.

אנליסטים צבאיים סיכמו אתמול לסוכנות AP את שלושה חודשי המלחמה: ב-24 בפברואר תכנן פוטין להשתלט על אוקראינה תוך כמה ימים או לכל היותר שבועות. השבוע תקוע הצבא הרוסי במלחמת התשה ללא סימני סיום ועם קומץ הצלחות בשדה הקרב.

שיירות גדולות של שריון רוסי נתקעו בפקקי ענק בכבישים המוליכים לקייב, והצבא הרוסי באוקראינה סובל ממחסור במזון ובתחמושת.

הצלחות: רוסיה הצליחה לנתק את אוקראינה מים אזוב, להשתלט על עיר ה נמל מריופול וכבשה עד כה חלקים גדולים מהשטחים המובילים לחצי האי קרים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית