הנגמ"ש הוותיק M-113 ('זלדה') נהפך בארה"ב לרק"ם אוטונומי חמוש ברקטות

צבא ארה"ב מסר ל-THE DRIVE כי ניסוי הנגמ"ש הוא חלק ממערך שלם של מערכות נשק חדשות שיורכבו על נגמ"שים, ומכאן כינויים "מעבדה ניידת"

https://twitter.com/ronkainen7k15/status/1527157444526211072?s=20&t=cPqEy_Q5HD663KCXcy2EcA

רק"ם חדש-ישן בניסויים בצבא ארה"ב: הנגמ"ש הוותיק M-113, הידוע בצה"ל בכינויו 'זלדה', נהפך לרק"ם בלתי מאוייש מודרני, מונהג מרחוק וחמוש במגוון מערכות נשק מתקדמות. 

הניסויים נערכים במדינת יוטה במרכז לאינטגרציה של בינה מלאכותית של צבא ארה"ב. הכלי מבוסס על שלדה ומרכב של M-113 ועליו מערכות לחימה מודרניות. הנגמ"ש מצויד בתחנת נשק אלקטרו-אופטית מסוג R150, מצלמה תרמית ומד-טווח לייזר. ניתן לחמש את הנגמ"ש במקלע כבד או בנשק לייזר או ברקטות מונחות.

צבא ארה"ב מסר ל-THE DRIVE כי ניסוי הנגמ"ש הוא חלק ממערך שלם של מערכות נשק חדשות שיורכבו על נגמ"שים, ומכאן כינויים "מעבדה ניידת".

הנגמ"ש מבוסס M-113 מונע במנוע חשמלי היברידי, חיישנים הנותנים תמונת מצב ב-360 מעלות למפעיל מרחוק והזחלים עשויים חומרים מרוכבים. 

במשך השנים יוצרו יותר מ-80,000 נגמ"שי M-113 והם משרתים ב-44 צבאות כולל בצה"ל. הרכב נחשב לסולידי וחזק, אולם השריון שלו דק ולא עומד בדרישות ההגנה על הצוות מפני כלי נשק מודרניים. ארה"ב ואוסטרליה שולחות נגמ"שים רגילים מסוג זה לאוקראינה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית