קרן ההון סיכון LionBird וזרוע החדשנות של אסותא RISE משיקים יוזמה ייחודית לחדשנות בתעשיית הבריאות הדיגיטלית

LionBird פועלת כעשור, מושקעת ב-30 חברות וסגרה לאחרונה את הקרן השלישית שלה בסך 85 מיליון דולר. חברה ראשונה של LIONBIRD כבר פועלת באסותא – RHINO HEALTH

מימין: דניאל רבינא חיים פרידמן, גל נוימן וקסלר, מיכל גינדי גידי לשץ ואד מייקל. צלם: גדי סיירה

שני שחקנים בולטים בתחום הבריאות - זרוע החדשנות של אסותא RISE וקרן ההון סיכון LionBird המתמחה בהשקעה בחברות בריאות דיגיטלית בשלבים מוקדמים, הכריזו על יוזמת ה-PHYSICIAN RING - "מועדון" לרופאי אסותא שהם יזמים בנשמתם, שיחבר בינם לבין יזמים ומשקיעים בתחום הבריאות הדיגיטלית העולמי.

ד"ר מיכל גינדי העומדת בראש RISE ומנהלת שרותי הדימות באסותא מרכזים רפואיים, אמרה: "בכל שנה מוקמות בישראל כמאה חברות בתחום מדעי החיים. בשנים האחרונות כמחצית מהן עוסקות בבריאות דיגיטלית - בחיבור בין רפואה ומערכות מידע.

״המיזמים מצידם זקוקים לשיתוף פעולה עם אותם רופאים כדי לתקף את הפתרונות שהם מפתחים בצורה מעמיקה וכדי להגיע לרעיונות יצירתיים וחדשים, הן ברמה הקלינית והן ברמה העסקית. היוזמה החדשה באה לענות על הצורך שעולה משני הצדדים ולייצר שלם הגדול מסך חלקיו".  

אסותא מבצעת כיום באמצעות RISE שיתופי פעולה עם כ-30 חברות, שבחלקן הגדול הן חברות סטרטאפ העוסקות בפיתוח פתרונות בריאות דיגיטלית ויכולות בינה מלאכותית.RISE  מסייעת לחברות בתכנון ועיצוב מוצרים ובבחינה ופיתוח שלהם במתאר קליני.

"באסותא יש ריכוז יוצא דופן של רופאים מומחים מובילים ופוטנציאל אדיר ליצירת חיבורים בין יזמים ורופאים, שאנו כעת מממשים באמצעות יצירה של הזדמנויות בהן הרופאים יוכלו לסייע, ולקחת חלק בתהליכי ההקמה של חברות בריאות דיגיטלית", אמר חיים פרידמן, שותף מנהל בLionBird.

"הרופאים ייפגשו עם יזמים מבטיחים ומשקיעים בתחומים הבוערים של התעשייה, ייתנו את נקודת המבט המקצועית והייחודית שלהם, ייחשפו להזדמנויות להשתלבות במיזמים, ומצד שני יוכלו גם להתייעץ עם גורמים מובילים בתעשייה ועם שותפי קרן LionBird בסוגיות הנוגעות למיזמים שהם כבר מעורבים בהם ולהיחשף לשיקולים המנחים את המשקיעים המובילים בתחום." 

LionBird פועלת כעשור, מושקעת ב-30 חברות וסגרה לאחרונה את הקרן השלישית שלה בסך 85 מיליון דולר. חברה ראשונה של LIONBIRD כבר פועלת באסותא – RHINO HEALTH, שמפתחת פלטפורמה פורצת דרך לניתוח נתונים מבוזר, ומאפשרת לאסותא לשתף פעולה בפרויקטים חוצי יבשות עם בתי חולים מובילים מכל העולם.

אתמול התקיים אירוע ההשקה שפתח את שיתוף הפעולה, בו נכחו עשרות רופאים מאסותא ויזמים מתעשיית הבריאות הדיגיטלית, והתקיימו דיונים ערים על הזדמנויות לשיתופי פעולה. הזדמנויות אלו צפויות להבשיל במהלך השנה הקרובה ולהגביר את ההזדמנויות של רופאים הפועלים באסותא להיות מעורבים בנעשה בתעשיית הבריאות הדיגיטלית בישראל ובארה"ב.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית