ראש המוסד הבריטי לשעבר: שלטון פוטין ייפול עד 2023

"לדעתי הוא לא יהיה נשיא עד שנת 2023, אולי הוא יהיה מאושפז בסנטוריום. פוטין בן 69 ולא יהיה מנהיגה של רוסיה אחרי שייצא ממכון לטיפול רפואי״, אומר סר ריצ'רד דירלאב, לשעבר ראש שירות הביון MI6

ראש המוסד הבריטי לשעבר: שלטון פוטין ייפול עד 2023

By Domusrulez - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12780822

עד שנת 2023 פוטין לא יהיה מנהיג ארצו בגלל בעיות בריאות – זו התחזית של איש ביון בריטי בכיר, סר ריצ'רד דירלאב, לשעבר ראש שירות הביון MI6. דירלאב שירת כראש ארגון הביון בין השנים 1999–2004. 

"לדעתי הוא לא יהיה נשיא עד שנת 2023, אולי הוא יהיה מאושפז בסנטוריום. פוטין בן 69 ולא יהיה מנהיגה של רוסיה אחרי שייצא ממכון לטיפול רפואי. ככה זה מתנהל כאשר אין הפיכה". לדעת דירלאב, מדווח השבועון ניוזוויק, המשטר ברוסיה עלול להתפרק תוך 12 עד 18 חודשים כתוצאה מהסנקציות של המערב, המלחמה באוקראינה וביצועי הצבא הרוסי.

ניוזוויק כותב כי הולכות ומתרבות הידיעות על מצבו הרפואי של פוטין, אם כי הקרמלין אינו מגיב בנושא. השבוע אמר במאי הקולנוע אוליבר סטון כי פוטין נאבק במחלת הסרטן כאשר הוא, סטון, עסק בהכנת סרט על פוטין. הבימאי סטון, שהפיק סרטים ידועים על הנשיא קנדי והסרט PLATOON, קיים כמה ראיונות עם פוטין בין השנים 2015 ו-2017, אך לא נפגש אותו בשלוש השנים האחרונות.

כריסטופר סטיל, לשעבר קצין המודיעין של MI6, סיפר כי באחרונה נוהג פוטין לצאת מישיבות של מועצת הביטחון הלאומי כדי לקבל טיפול רפואי. ישיבות אלו נמשכות כשעה ולעיתים קרובות הן מופסקות בגלל טיפול רפואי בפוטין. לדברי סטיל, פוטין מלווה כל הזמן בצוות רפואי, ואין ספק שלמצבו יש השפעה על ממשלת רוסיה. "יש די בלגן בקרמלין, אין הנהגה מדינית אמיתית של פוטין", אמר סטיל.

ערוץ החדשות VISEGRAD 24 דיווח בחודש שעבר שיתכן שפוטין לקה במחלצת פרקינסון.  
 

אולי יעניין אותך גם