פיקוד מרכז של צבא ארה"ב: האימון המשותף עם חיל האוויר הישראלי - אינו קשור לאיראן

דובר פיקוד מרכז הסביר שבתרגיל האמריקני ביצעו המטוסים תדלוק 'יבש' של זוג מטוסי קרב F-15 וארבעה מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי

אילוסטרציה. דובר צה״ל 

בניגוד לפרסומים בתקשורת בישראל, לא היה כל קשר בין אימוני תדלוק אווירי של חיל האוויר האמריקני מול חופי ישראל בשבוע שעבר לבין התרגיל הגדול של צה"ל המדמה תקיפה באיראן – כך אמר אתמול דובר פיקוד מרכז של צבא ארה"ב.

הדובר, קולונל ג'ו בוקינו, מסר ל-THE DRIVE כי חיל האוויר האמריקני ביצע תרגיל 'יבש' (ללא העברת דלק) ללא קשר לתרגיל הישראלי. אין מעורבות צבאית אמריקנית ישירה בתרגיל 'מרכבות האש'.

לכך הוסיף דובר הפנטגון רוב לודוויק: " משרד ההגנה האמריקני אינו ממשתתף ישירות בתרגיל. מספר קטן של צוותים מפיקוד מרכז של צבא ארה"ב צופים בחלקים מהתרגיל".

אלא שדובר פיקוד מרכז הסביר שבתרגיל האמריקני ביצעו מטוסי תדלוק 'יבש' של זוג מטוסי קרב F-15 וארבעה מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי. קולונל בוקינו הדגיש כי "זו שיגרה שאנו מבצעים עם שותפות ובעלות ברית כדי שהכוחות יכירו אלו את אלו".

מומחי צבא בארה"ב הסבירו שנושא התדלוק האווירי הוא בעל חשיבות, שכן לישראל יש אמנם עוצמה צבאית גדולה אך אחת מחולשותיה היא היעדר יכולת מספקת לתדלק את מטוסיה במקרה של תקיפה באיראן בגלל הטווח הגדול.  

עד כה סירבה ארה"ב להיענות בחיוב לבקשות מישראל להקדים מסירת מטוסי תדלוק חדישים KC-46 (בואינג) שיתנו לישראל "יותר טווח ויותר יכולת" לתקיפה ארוכת-טווח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית