שוכרים עובדים מרוחקים? תוודאו שהם לא מקוריאה הצפונית 

רשויות בארה״ב מזהירות מפני מומחים מקוריאה הצפונית המציעים את עצמם כפרילאנסים לעבודות IT, תחת כסות של עובדים אסייתיים 

שוכרים עובדים מרוחקים? תוודאו שהם לא מקוריאה הצפונית 

bigstock

ארה"ב הזהירה כי עובדי IT מצפון קוריאה מנסים להשיג משרות עבודה מרחוק על ידי הסתרת זהותם האמיתית במטרה לגנוב כסף עבור פיונגיאנג. רבים מהם מעמידים פנים שהם ממקומות אחרים באסיה, כך לפי שלוש סוכנויות ממשלתיות בארה"ב.

על פי החשד, הם מסייעים במימון תוכניות הנשק של צפון קוריאה, תוך הפרה של הסנקציות הבינלאומיות. "קוריאה הצפונית שולחת אלפי עובדי IT מיומנים ברחבי העולם כדי לייצר הכנסות שתורמות לנשק להשמדה המונית ולתוכניות הטילים הבליסטיים שלה, תוך הפרה של הסנקציות של ארה"ב ושל האו"ם", טוענים משרד החוץ האמריקאי, משרד האוצר האמריקאי והבולשת הפדרלית בהצהרה משותפת ביום שני האחרון. 

בהצהרה נאמר כי העובדים ממוקמים בצפון קוריאה ובמדינות אחרות, בעיקר סין ורוסיה. מספר קטן יותר מבוסס באפריקה ובדרום מזרח אסיה.

"עובדי IT אלו מנצלים את הדרישות הקיימות למיומנויות IT ספציפיות, כגון פיתוח תוכנה ויישומים ניידים, כדי להשיג חוזי העסקה עצמאיים מלקוחות ברחבי העולם, כולל בצפון אמריקה, אירופה ומזרח אסיה. 

״אף על פי שעובדי IT של קוריאה הצפונית עוסקים בדרך כלל בעבודת IT, בשונה מפעילות סייבר זדונית, הם השתמשו בגישה המיוחסת שהשיגו כקבלנים כדי לאפשר חדירות סייבר זדוניות מצד צוותי תקיפה של פיונגיאנג. בנוסף, ישנם מקרים שבהם עובדים כאלו נתונים לעבודת כפייה. ״

 

אולי יעניין אותך גם