רחפן Firefly של רפאל לקראת שימוש על ידי צבא ארה"ב

הצבא בחן רחפן זה בסדרת ניסויים בחודש שעבר בפורט בנינג יחד עם נציגים של צבא בריטניה
 

www.rafael.co.il

צבא ארה"ב שוקל שימוש ברחפן הזעיר תוצרת רפאל Spike-Firefly. חברת רפאל הודיעה בשבוע שעבר כי רחפן זה היה בין אלו שנבחנו על ידי צבא ארה"ב במסגרת תרגיל ניסויי לחימה שערך הצבא בחודש שעבר בפורט בנינג, ג'ורג'יה. האתר Breakindefense.com מדווח כי הצבא מנתח כרגע את הביצועים של הרחפן וצפוי בקרוב להחליט אם ירכוש אותו.

נראה כי צבא ארה"ב אינו היחיד שמתעניין ברחפן זה. מהודעתה של רפאל עולה כי גם חיילים מגדוד הפרשים המשוריין (Household Cavalry Regiment) של הצבא הבריטי נטלו חלק בהערכת הרחפן בפורט בנינג ולדברי קצין בריטי בכיר הצבא הבריטי בהחלט יכול לדמיין תרחישים שבהם ה-Firefly ופתרונות רובוטיים אחרים יכולים להציל חיים.

בחברת רפאל מספרים כי במהלך ההערכה בת היומיים, שבע חוליות חי"ר הוכשרו בהפעלת המערכת באמצעות שימוש בתחמושת אינרטית ומערכת אימון משובצת-מחשב (הדמיית פעולה כחלק מיחידת הבקרה של Firefly). לאחר האימון, הרחפן שימש בתרגילי לחימה בשטח עירוני. כחלק מההערכה, המפעילים ירו בחימוש אינרטי של ה-Firefly על עמדת צלף מדומה בקומה העליונה של בניין.

גובהו של הרחפן, שברפאל מגדירים אותו כ-"חימוש משוטט טקטי אלקטרו-אופטי זעיר", הנו כ-40 ס"מ ומשקלו פחות מ-2.5 קילו. רחפן ה-Firefly המעוצב בצורת צינור ממריא אנכית עם להבי רוטור קואקסיאליים ויכול לשאת ראשי קרב במשקל 350 גרם.

לדברי רפאל, החימוש שלו כולל מאתר רב-ספקטרלי מתקדם עם חיישן אינפרה-אדום לא מקורר, חיישן יום CMOS ברזולוציה גבוהה וכן חיישן קרבה המאפשר למערכת להבחין, לזהות, לעקוב ולהתביית על מטרות מהירות ביותר. את הרחפן יכול לתפעל משתמש בודד והממשק שלו עוצב בצורה הפשוטה ביותר כדי למנוע קשיים בהפעלתו.

האתר מספר כי צה"ל כבר עשה שימוש ב-Firefly,  לאחר שרכש את המערכת בחודש מאי 2020. מקורות דיווחיו כי צה"ל השתמש ברחפן במבצעים כנגד מחבלים שירו על חיילי צה"ל מתוך מבנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית