משרד התקשורת רוצה לפתח תחרות בשירותים לעסקים קטנים ובינוניים - ולרסן את כוחה של בזק בשוק זה

משרד התקשורת קורא לחברות בשוק התקשורת המספקות שירותי תקשורת למגזר העסקי הבינוני-גדול, לפרט על פעילותן בתחום ועל חסמים הקיימים להן להרחבת פעילות זו

משרד התקשורת רוצה לפתח תחרות בשירותים לעסקים קטנים ובינוניים - ולרסן את כוחה של בזק בשוק זה

שר התקשורת. צילום: משרד התקשורת 

כחלק מהפעילות של משרד התקשורת לקידום התחרות בשוק התקשורת, יצא היום (ב׳) קול קורא לחברות התקשורת בנושא 'אספקת שירותי תקשורת למגזר העסקי' במטרה לקבל מהשחקנים בשוק התייחסויות לגבי הקשיים הקיימים באספקת שירותי תקשורת למגזר העסקים הגדולים והבינוניים והרחבת הפעילות בו בהיבט התחרותי והאסדרתי.

התייחסויות לקול הקורא יסייעו למשרד בבחינת צעדי אסדרה ופיקוח מתאימים במטרה להביא להרחבת רמת התחרות ולהפחתת הנטל הרגולטורי בתחום. 

שוק הלקוחות העסקיים הבינוניים-גדולים מתאפיין ביתרון משמעותי לגודל, ובחסמי כניסה והתרחבות משמעותיים המגבילים גם שחקנים שפועלים בו שנים רבות. חסמים אלו נובעים, בין היתר, מהצורך לספק שירותי תקשורת תוך זמן קצר ובאמינות גבוהה למספר רב של נקודות במיקומים גאוגרפיים שונים.

כיום, קיים מונופול של קבוצת בזק באספקת שירותים למגזר זה, והיא מחזיקה בנתח שוק של כ-80% מההכנסות בתחום התמסורת ותקשורת הנתונים, ובכ-76% מההכנסות המדווחות בתחום צירי הטלפוניה.

נתחי שוק אלה וקצב השינוי בהם מהווים אינדיקציה לרמת תחרות נמוכה במגזר זה המשפיעה על המחירים ועל רמת השירותים שמקבלים העסקים בישראל. על כן, המשרד יוצא במהלך של בחינת מצב התחרות והחסמים בתחום, ופונה לקבלת התייחסויות השחקנים.

לקול הקורא

אולי יעניין אותך גם

תמונה : דובר צה״ל 

פרשנות | בכירי גא״פ - צה״ל יודע איפה אתם. הממד התודעתי במבצע ״עלות השחר״

בכירי הארגון חשים בחרב המונחת על צווארם, יחד עם תחושת חדירות, התחושה כי צה"ל מכיר את מקומות המסתור שלהם, היכן ממוקמים המפקדות, מחסני הנשק, תשתיות הייצור ואף יותר מכך היכן נמצאים בכירי הארגון