מהוליווד למפא"ת ואלביט: נחשף פרויקט "קצה המחר"- חייל החי"ר העתידי

הפרויקט, הקרוי על שם סרט מדע בדיוני בכיכובם של טום קרוז ואמילי בלאנט, כולל, בין השאר: משקף חכם, מערכת נשק קל ממוחשבת, מערכת ראש דיגיטלית ללוחם, כוונת חכמה, מערכת לאיכון מקור ירי, מערכת חדשנית לזיהוי מיקום לוחמים גם ללא אות GPS ועוד

מהוליווד למפא"ת ואלביט: נחשף פרויקט "קצה המחר"- חייל החי"ר העתידי

צילום: מפא״ת 

תכנית "קצה המחר", משלבת שורה של טכנולוגיות עתידניות בתחומי הקטלניות והשרידות, מודעות מצבית, הורדת עומס קוגניטיבי, פיקוד ושליטה ולוחמה רשתית, תוך שימוש ביכולות בינה מלאכותית ואלגוריתמיקה מתקדמת.

התכנית כוללת, בין השאר: משקף חכם, מערכת נשק קל ממוחשבת, מערכת ראש דיגיטלית ללוחם, כוונת חכמה, מערכת לאיכון מקור ירי, מערכת חדשנית לזיהוי מיקום לוחמים גם ללא אות GPS, שרוול רטט להעברת פקודות, ומערכת שתאפשר ללוחם לתת פקודות קוליות (בדומה למערכות הקיימות כיום בטלפונים סלולריים).

חטיבת המו"פ במפא"ת, יחד עם 'אלביט מערכות' המשמשת כאינטגרטור של התוכנית ותעשיות ביטחוניות נוספות, ערכו לאחרונה הדגמת יכולות במרכז אימונים של צה"ל. ההדגמה כללה מענה לתרחיש מבצעי. לוחמי יחידה מובחרת של צה"ל נשאו על גופם את הטכנולוגיות והוכיחו יכולת ראשונית, שמעצימה את הקטלניות והשרידות של כל לוחם וכן את הסינרגיה בין הלוחם לצוות.  

סא"ל שלומי בוסקילה, רע״ן חי״ר ומיוחדים במחלקת מערכות יבשה במפא"ת: "תכנית החי"ר עתידי "קצה המחר" שמה למטרה להביא ערך מבצעי אופטימלי למסגרת הלחימה הרגלית, על ידי העצמת הסינרגיה בין הלוחם למחלקה. התכנית מביאה סל שלם של טכנולוגיות מאפשרות לחייל ולמחלקה ולהוציא מהם את האופטימום, איך כולם יחד ולחוד נעשים חזקים יותר וקטלניים הרבה יותר, בבחינת השלם שגדול מסכום חלקיו״.

חיים דלמר, מנכ"ל אלביט מערכות תקשוב וסייבר: "תכליתו של הפרויקט היא לצייד את הלוחם, הצוות והמחלקה ביכולות חדשניות שישפרו בצורה ניכרת את השרידות שלהם ויחוללו טרנספורמציה ברמת האפקטיביות המשימתית.

״הפתרון הטכנולוגי של פרויקט 'קצה המחר' מבוסס על ארכיטקטורה פתוחה, הוא ימקסם יכולות טכנולוגיות שהוכחו מבצעית, מאלביט ומחברות נוספות, וישלב טכנולוגיות שפותחו והותאמו לצרכי שדה הקרב העתידי בדגש על לוחמה אורבנית.״