סינגפור: ספקי שירותי סייבר יחויבו ברישיון הפעלה מהמדינה 

מי שיימצא אשם בעיסוק במתן שירותי אבטחת סייבר כלשהם לאדם אחר ללא רישיון, צפוי לעונש מאסר של עד שנתיים, קנס מרבי של 50,000 דולר סינגפורי, או שניהם

bigstock

סינגפור השיקה מסגרת רישוי חדשה לספקי שירותי אבטחת סייבר ביום שני (11 באפריל), הנותנת לספקים קיימים שישה חודשים להגיש בקשה לרישיון או להפסיק לספק שירותים כאלה.

מסגרת הרישוי שואפת לספק הבטחה רבה יותר של אבטחה ובטיחות לצרכנים, אמרה סוכנות הסייבר של סינגפור (CSA) בהודעה לעיתונות ביום שני האחרון. 

היא גם שואפת לשפר את הסטנדרט של ספקי שירותי אבטחת סייבר ולטפל באסימטריה של המידע בין צרכנים לספקי שירותים.

בתור התחלה, CSA תעניק רישיון לשני סוגים של ספקי שירותי אבטחת סייבר - אלו המספקים בדיקות חדירה ושירותי ניטור מרכזי של פעולות אבטחה מנוהלים.

שני השירותים הללו קיבלו עדיפות מכיוון שלספקים המבצעים שירותים כאלה יש גישה משמעותית למערכות המחשב ולמידע רגיש של לקוחותיהם, אמרה הסוכנות. במקרה של ניצול לרעה של הגישה, פעולות הלקוח עלולות להשתבש.

"בנוסף, שירותים אלו כבר זמינים ומאומצים בשוק, ומכאן שיש להם פוטנציאל לגרום להשפעה משמעותית על נוף אבטחת הסייבר הכולל", אמר CSA. 

לספקי שירותי אבטחת סייבר קיימים יינתנו שישה חודשים להגיש בקשה לרישיון. מי שלא יבקש רישיון עד 11 באוקטובר יצטרך להפסיק את מתן שירותי אבטחת סייבר. 

עם זאת, לאחר הגשת הבקשה, הספק רשאי להמשיך לספק את שירותו עד שתתקבל החלטה על בקשת הרישיון שלו, אמרה CSA.

מי שיימצא אשם בעיסוק במתן שירותי אבטחת סייבר כלשהם לאדם אחר ללא רישיון, צפוי לעונש מאסר של עד שנתיים, קנס מרבי של 50,000 דולר סינגפורי, או שניהם.

כל רישיון תקף לשנתיים, ועולה 500 דולר סינגפורי ליחידים ו-1,000 דולר סינגפורי לעסקים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית