התרגיל הבינלאומי "איניוחוס" ביוון: חיל האוויר התאמן מול סוללות S-300 מקומיות

התבצעו עשרות מטסים המדמים תרחישי קרבות אוויר-אוויר, התמודדות עם איום טק"א (טיל קרקע-אוויר) מתקדם, מתארי לחימה בשטח אויב

צילום: דובר צה״ל

חיל האוויר השלים בשבוע שעבר את השתתפותו בתרגיל הבינלאומי "איניוחוס" שהתקיים ביוון. התרגיל בהובלת טייסת "הנגב" 253 ובהשתתפות טייסת "האחת" 201 מבסיס רמון וטייסת "נחשון" 122 מבסיס נבטים.

התרגיל נערך במשותף עם חילות האוויר של יוון, ארה"ב, צרפת, איטליה, קנדה, קפריסין וסלובניה ומהווה אבן דרך חשובה בהעצמת שיתוף הפעולה האסטרטגי-בינלאומי בין ישראל למדינות השונות. קיום התרגיל מסייע גם בקידום האינטרסים המשותפים ובחיזוק הכשירות המבצעית של חיל האוויר הישראלי.

במהלך התרגיל, התאמנו הצוותים הישראלים "כנף אל כנף" עם הצוותים הזרים, תוך לימוד, שיתוף והפרייה הדדית. בנוסף, התבצעו עשרות מטסים המדמים תרחישי קרבות אוויר-אוויר, התמודדות עם איום טק"א (טיל קרקע-אוויר) מתקדם, מתארי לחימה בשטח אויב, טיסה באזורים לא מוכרים ותרגול מתארי טיסה משותפים המורכבים מצוותים הטרוגניים של חילות האוויר השונים.

מדברי ראש להק אוויר, תת-אלוף אמיר לזר: "שיתופי הפעולה הבינלאומיים של חיל האוויר, ובהם אימונים עם מדינות זרות, הם חלק מאבני היסוד של תכנית האימונים החילית. זו השנה השמינית בה אנו לוקחים חלק בתרגיל 'איניוחוס' - אימון איכותי בו אנו מתאמנים, משתפים ידע ומשתפרים״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית