עם היד על השאלטר: ועד עובדי משרד הביטחון מעכב תשלומים לספקים

לאחר שהשביתו פרוייקטים כמו העברת צה״ל לנגב, וועד עובדי משרד הביטחון לוקח את הכסף הציבורי לידיים ומפסיק לשלם לספקי המשרד

עם היד על השאלטר: ועד עובדי משרד הביטחון מעכב תשלומים לספקים

שר הביטחון, בני גנץ. צילום: אלעד מלכה

השביתה של ועד עובדי משרד הביטחון עולה שלב ומחריפה באופן דרמטי. הרקע להחרפת הצעדים: פקידי האוצר ממשיכים בסירובם לשבת למו״מ ולהעביר תקנים לפרויקטים לאומיים אליהם נדרשו עובדי המשרד על ידי המדינה.

במסגרת הפסקת התשלומים לעשרות אלפי ספקי משרד הביטחון צפויה עצירה מוחלטת של פרויקטים לאומיים, פעילות שוטפת שאינה מבצעית של מערכת הביטחון ופגיעה משמעותית בצבר ההזמנות של ספקים ומפעלים, ומגוון עצום של שירותים של מערכת הביטחון המוערכים במיליארדי שקלים שייפסקו באופן מיידי.

הצעד הנוכחי מגיע לאחר השבתה שהחלה בשבועות האחרונים במגוון פרויקטים, ביניהם: מעבר אגף המודיעין לנגב, פינוי מחנות צה״ל, מיגון בתי הכלא, הפסקת העסקת יועצים למערכת הביטחון ועוד.
 
כמו כן ולראשונה מזה שנים רבות – הייצוא של התעשיות הביטחוניות המוערך בקרוב לעשרה מיליארד דולרים בשנה לכלל מדינות העולם המאושרות ע"י אגף הפיקוח על הייצוא (אפ"י) משובש בימים אלה באופן משמעותי ביותר – המשמעות: הפסקת היכולת לממש עסקאות ביטחוניות עם מדינות עימם קיים קשר והפסקת קידומם של הסכמים ביטחוניים בין התעשיות הביטחוניות של ישראל לבין מדינות העולם. 
 
מזה שלוש וחצי שנים ועד עובדי משרד הביטחון מנסה בדרכי נועם להגיע להסכם אשר יפתור את אחד האתגרים האסטרטגיים ביותר עבור משרדי הממשלה - קליטה והעסקת עובדים איכותיים לטובת ניהול והובלת פרויקטים לאומיים וביטחון שוטף במסגרת העסקת עובדים במשרד הביטחון.
 
״בימים האחרונים, ולאחר שפקידי האוצר נוקטים בסחבת מתמשכת במו״מ ובהתעלמות בוטה מהצורך הדחוף והמיידי לאפשר קליטת עובדים לפרויקטים נדרשים, החליטו עובדי המשרד בהובלת ועד העובדים על מהלכים דרמטיים הכוללים השבתה מוחלטת של מערכים ופרויקטים חדשים שלא זכו לכל סיוע בתקנים״, טוענים עובדי משרד הביטחון.
 
הפרויקטים בהם כבר מיושם דה פקטו תהליך ההשבתה:
•    העברת אגף המודיעין ובניית קריית המודיעין בנגב.
•    פרויקט ׳אופק רחב׳ במסגרתו יבוצע פינוי מחנות צה״ל מצריפין, הטכני בחיפה, השלישות ברמת גן ועוד.
•    הפסקת המיגון לבתי הכלא, מתקני חברת חשמל ופרויקטים לאומיים נוספים.
•    הפסקת העסקתם של עשרות יועצים במערכת הביטחון. 

אולי יעניין אותך גם