וושינגטון: גנרל בכיר אמר למחוקקים שהוא מאמין כי ארה"ב תספק מטוסי קרב מסוג F-15 למצרים

"במקרה של מצרים, אני חושב שיש לנו חדשות טובות בכך שאנחנו הולכים לספק להם מטוסי F-15", אמר גנרל פרנק מקנזי, ראש פיקוד מרכז ארה"ב, לוועדת השירותים המזוינים של הסנאט

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

"במקרה של מצרים, אני חושב שיש לנו חדשות טובות בכך שאנחנו הולכים לספק להם מטוסי F-15", אמר גנרל פרנק מקנזי, ראש פיקוד מרכז ארה"ב, לוועדת השירותים המזוינים של הסנאט. זה "היה מאמץ ארוך וקשה" להשיג עסקה כזו, הוא הוסיף.

דבריו של הגנרל באים לפני ההודעה הסטנדרטית שהסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני ביטחוני מספקת באופן שוטף לציבור ולמחוקקים על מכירות צבאיות זרות, ומקנזי לא פירט פרטים לגבי מספר המטוסים או המחיר. ראש פיקוד מרכז ארה"ב העיד בפני מחוקקים לצד גנרל סטיבן טאונסנד, ראש פיקוד אפריקה של ארה"ב, על מעמד תחומי האחריות שלהם.

ארצות הברית, בתקופה האחרונה, היססה לספק נשק למצרים בעיקר בשל ההפיכה הצבאית ב-2013 שמטרתה להדיח את נשיא המדינה דאז מוחמד מורסי. מחלקת המדינה עצרה מספר מכירות ממתינות של מסוקים, מטוסי קרב, רכיבי טנקים וטילים נגד ספינות מיד לאחר פעולות הצבא המצרי. להביע את מורת רוחה על מאבקי זכויות האדם בעקבות ההפיכה.

ואכן, דו"ח חדש של המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם הגיע למסקנה שלמרות שארה"ב היא יצואנית הנשק הגדולה בעולם, מצרים ייבאה לאחרונה את רוב כלי הנשק שלה מרוסיה (41%), צרפת (21%) ואיטליה. (15%).

למכירה המוצלחת של מטוסי F-15 למצרים עשויה להיות השפעות מסדר שני גם על העסקה שעשתה מצרים עם רוסיה ב-2018 תמורת 2 מיליארד דולר במטוסי קרב מסוג Su-35.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית