COGNATA תשתף פעולה עם צה״ל בפיתוח רכבים אוטונומיים במתארים צבאיים

סימולציית השטח לרכבים אוטונומיים של קוגנטה נועדה לבדוק, לאמן ולאמת אתגרי תפיסה ובקרה עבור שטחים אשר אינם מאפשרים הגדרת דרך ברורה ועבור תנאים מאתגרים כגון סלעי ענק, שיפועים צדדיים, כבישים קשים ועוד

דני עצמון. צילום: אדוארדו פלדמן 

סטארט-אפ האוטו-טק קוגנטה, הודיע אתמול (ב') על שילוב תוכנת יצירת הסימולציה של החברה בצה"ל, וזאת כדי להאיץ אף יותר בטיחות ומוכנות של אלגוריתמים.

COGNATA מביאה לעסקה את פלטפורמת הסימולציה והאימות שלה עבור רכבים אוטונומיים (AV), בתנאי דרך פוטו ריאליסטיים, ועבור מערכות הסיוע לנהג המתקדמות ביותר (ADAS) כמו גם אתגרים ייחודיים שמציגים סביבת שטח לא מוכרת, יחד עם אימון ואימות תפיסה מן המובילים בשוק המערכות האוטונומיות.

סימולציית השטח לרכבים אוטונומיים של קוגנטה נועדה לבדוק, לאמן ולאמת אתגרי תפיסה ובקרה עבור שטחים אשר אינם מאפשרים הגדרת דרך ברורה ועבור תנאים מאתגרים כגון סלעי ענק, שיפועים צדדיים, כבישים קשים ועוד. פלטפורמת הסימולציה של קוגנטה יוצרת תסריטים מרובים עם המדמים ראות מוגבלת, ובכך עוקפת ומזרזת תהליכי למידה ממושכים של מערכות בינה מלאכותית.

על ידי יצירת סביבות ריאליסטיות, המערכת מאפשרת למידה מהירה ונותנת למערכות בינה מלאכותית להעריך מצבים מרובים אשר נוצרים בצורה מלאכותית ומהירה, מערכי נתונים מורכבים מרובי מקורות ויצירת ניתוח אוטומטי- דבר המקצר את זמן אימון תוכנות הבינה המלאכותית משנים לחודשים ספורים. 

מנכ"ל קוגנטה, דני עצמון: "הטכנולוגיה של Cognata יוצרת במהירות גישות ויזואליזציה וסביבה סינתטית חדשנית כדי לאפשר אימון AI/ML משופר שמגביר את האמינות, מפחית טעויות אנוש במשימות קריטיות במשימה ומשפיע לטובה על האמון בשיתוף הפעולה בין אדם למכונה".

"בדקנו בקפידה מספר ספקיות סימולציה, והתרשמנו מהסטנדרטים האיכותיים של קוגנטה", אומר ולדימיר וקולין, רס"ן, מוביל ידע וראש תחום רובוטיקה ואוטונומיה, צה"ל. "אנו מצפים לתהליך פיתוח אלגוריתמים פרודוקטיבי, אשר ימשיך ויוביל את המצוינות שמאפיינת את צה"ל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית