מסע דילוגים דיפלומטי ישראלי בשבת: נפתלי בנט טס למוסקווה וגרמניה

סוכנויות הידיעות מציינות שראש ממשלת ישראל הוא המנהיג הזר הראשון שבא להיפגש עם פוטין מאז החלה המלחמה באוקראינה

סטילס: לשימוש חופשי, ללא קרדיט

שבת דרמטית במעורבות הישראלית במלחמה באוקראינה: בשבת בבוקר המריא ראש הממשלה נפתלי בנט במטוס מנהלים למוסקווה, ובתום שלוש שעות שיחה עם הנשיא פוטין המריא בנט לגרמניה לפגישה עם הקנצלר אולאף שולץ. מיד אחרי הפגישה עם פוטין שוחח בנט בטלפון משדה התעופה עם נשיא אוקראינה זלנסקי.

ממוסקווה טס ראש הממשלה לברלין שם נפגש לשיחה בת שעה עם הקנצלר אולאף שולץ  בנושא המלחמה באוקראינה. שולץ ביקר בישראל בשבוע שעבר. בתום המפגש בברלין המריא בנט חזרה הביתה.

דובר ראש הממשלה מסר שדבר הפגישה עם נשיא רוסיה נמסר לפני הפגישה לארה"ב, לצרפת ולגרמניה. ארמון אליזה הודיע שלפני טיסתו  למוסקווה שוחח בנט עם הנשיא עמנואל מקרון, שתדרך אותו על שיחתו עם פוטין.

בשלוש שעות פגישה, בתרגומו של שר השיכון זאב אלקין, דנו ראש הממשלה והנשיא על מצב המלחמה באוקראינה, על שיחות וינה לקראת חתימה על הסכם גרעין עם איראן ועל מצב הקהילות היהודיות באוקראינה וברוסיה. נושא נוסף וחשוב: מנגנון התיאום הישראלי-רוסי בעניין טיסות חיל האוויר הישראלי מעל סוריה ומידת החופש של חיל האוויר לפעול נגד איראן.

סוכנויות הידיעות מציינות שראש ממשלת ישראל הוא המנהיג הזר הראשון שבא להיפגש עם פוטין מאז החלה המלחמה באוקראינה. עוד מציינים שבנט הוא יהודי שומר מצוות וחובש כיפה שטס למוסקווה ביום השבת, וכי השר זאב אלקין שתרגם הוא יליד העיר חרקוב שמותקפת בשעות אלו על ידי צבאו של פוטין.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית