בני גנץ: "בעתיד תהיה לפלשתינים יישות, אך לא מדינה במובן המלא של המלה״

גנץ אמר בוועידת הביטחון במינכן כי הסכם חייב להבטיח שלא תימשך העשרת אורניום ושיימשך פיקוח הדוק מטעם הוועדה לאנרגיה אטומית. בנושא הפלסטיני: ״בסופו של דבר נמצא עצמנו במצב של פתרון שתי יישויות״

קרדיט: MSC
 

שר הביטחון בני גנץ השמיע אזהרה מפני כטמ"מים איראניים והזהיר את חיזבאללה בעקבות חדירת טיסן לתחום ישראל.

בנאומו בוועידת הביטחון במינכן דיבר גנץ על התגברות הטרור האיראני במזרח התיכון "לא רק בתכנית הגרעין אלא גם בתקיפות אזוריות". שר הביטחון אמר כי כל הסכם גרעין שיושג בווינה עם איראן חייב להבטיח שאיראן לא תיהפך לעולם למדינת סף גרעינית, כזו המסוגלת לייצר נשק גרעיני במהירות.

הסכם חייב להבטיח שלא תימשך העשרת אורניום ושיימשך פיקוח הדוק מטעם הוועדה לאנרגיה אטומית. "עלינו להבטיח שסרקזות מתקדמות לא יפעלו במתקני הגרעין. כמו כן יש להפסיק פיתוח טילים בליסטיים המסוגלים לשאת רש"קים גרעיניים".

השר הזהיר מפני פעילויות צבאיות איראניות באזור, כולל חימוש ארגונים המשתפים פעולה עם טהרן, בעיקר בסוריה, בעירק ובלבנון, שם תומכת איראן בחיזבאללה.

בנושא הפלשתיני אמר בני גנץ: "בעתיד תהיה לפלשתינים יישות, אך לא מדינה במובן המלא של המלה. בסופו של דבר נמצא עצמנו במצב של פתרון שתי יישויות, במסגרתו נכבד את הריבונות והמשילות של הפלשתיניים והם יכבדו את הצרכים הביטחוניים שלנו. איננו יכולים להתעלם מקיומם של הפלשתינים והם אינם יכולים להתעלם מקיומה של ישראל באזור. חובה למצוא דרכים לחיים בצוותא. על שני הצדדים לקבל החלטות הסטוריות".

בוועידה במינכן חזרה סגנית הנשיא קמלה האריס על דברי הנשיא ביידן כי פוטין  כבר קיבל החלטה לתקוף את אוקראינה. האריס הביעה דעתה שסנקציות שיוטלו על רוסיה עשויות להרתיע את פוטין, כי זה תפקידן של סנקציות – לשמש גורם הרתעה, אמרה סגנית נשיא ארה"ב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית