תעשייה אווירית מכרה למרוקו מערכת הגנה אווירית 

על העסקה ״חתומים״ סמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, גיא ברלב ושרון ביטון, איש השיווק של החברה למדינות המפרץ ומרוקו. עבור בועז לוי, מנכ״ל תעשייה אווירית, מדובר באחת העסקאות הגדולות מאז כניסתו לתפקיד

צילום: תעשייה אווירית 

עסקת הברק-8 עליה דיווחנו בדצמבר האחרון, נסגרה ביום רביעי האחרון. על העסקה ״חתומים״ סמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, גיא ברלב ושרון ביטון, איש השיווק של החברה למדינות המפרץ ומרוקו. 

עבור בועז לוי, מנכ״ל תעשייה אווירית, מדובר באחת העסקאות הגדולות מאז כניסתו לתפקיד. כמו גם, מגיע לבני גנץ, שר הביטחון, קרדיט על סיוע למכירה. כזכור, גנץ גם עזר למכור מכ״מי חוף של אלתא לבחריין לאחרונה. 

היקף העסקה המשוער במרוקו עומד על 500 מליוני דולרים, כאשר החברה טרם דיווחה לבורסה. באופן רשמי, החברה לא מגיבה לפרסומים אודות עסקה זו. מערכת הברק-8, פיתוח משותף של ישראל והודו, מיירטת טילים עד טווח של 150 ק״מ וניתן להתקין אותה על ספינות או כמערכת קרקעית. 

האויב העיקרי של מרוקו היא אלג׳יריה, שמצידה, מתבססת על מערכות הגנ״א רוסיות. כמו גם, על מערכות תקיפה רוסיות. לפי פרסומי עבר, אלג׳יריה רכשה ארבעה גדודים של טילי Iskander-E. כל גדוד מורכב מ-12 משגרים וכ-30 רכבי תמיכה. אלג׳יריה מחזיקה גם מערכי רקטות רוסיות TOS-1A Blazing Sun. 

על פי פרסומים גלויים, מרוקו הקצתה לרכש אמל״ח לפחות 12 מיליארדי דולרים בשנת 2022. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית