רכיבי אחסון מוצפנים ומאובטחים: טכנולוגיות צבאיות וחשאיות מגיעות לשוק האזרחי

חברות אבטחה, משרדי חקירות, עורכי דין ואנשי עסקים נדרשים לשמירה על מסמכים ומידע רגיש. אלו שצריכים, ריכזנו עבורכם רשימה קצרה של מוצרים שבעבר היו נגישים רק לשירותי ביטחון 

רכיבי אחסון מוצפנים ומאובטחים: טכנולוגיות צבאיות וחשאיות מגיעות לשוק האזרחי

תמונה: Apricorn

שכלולים טכנולוגיים, ציוד קצה מאובטח, מחשבים ואביזרים מסווגים ושלל ציוד שלא תמצאו בחנות המחשבים הקרובה לביתכם - כל אלה נמצאים בשימוש גופי הביטחון בישראל וברחבי העולם, עם חידושים ופיתוחים יוצאי דופן, במטרה להגן על אזרחי המדינה או על מנהיגיה.

חלק מהציוד זמין לרכישה פרטית אזרחית, והוא יכול להתאים לחברות אבטחה, משרדי חקירות, עורכי דין, אנשי עסקים ובעלי מקצוע הדורשים ציוד מסווג ומאובטח.

טכנולוגיות צבאיות ביטחוניות עושות את דרכן לשוק האזרחי, כפי שהיה בזמנו עם מקלטי ה-GPS ששוחררו לשוק האזרחי, או להבדיל - עם רכב השטח "Hummer" הראשון בגרסתו האזרחית בתחילת שנות ה-90 (על בסיס HMMWV הצבאי). 

נתחיל עם ציוד קצה ניתק, הנקרא גם כונני או רכיבי אחסון מוצפנים ומסווגים, המשמשים את גופי הביטחון במשימות משרדיות אך גם בפעולות בשטח. חברת Apricorn המיובאת לארץ על ידי חברת קי גרופ, מציעה מספר כונני אחסון ומדיה נתיקה (התקן נייד) מוצפנים על ידי סיסמה והגנות תוכניות, כך שהמשתמש יכול לשאת את הנתונים החשאיים בנוחות ובקלות, ללא מזוודות ומנעולים. 

דגם ה-ASK3-NXC הוא דיסק און קי בחיבור USB Type-C בנפח 32GB, המציע אבטחה חומרתית באמצעות קוד סודי המוקש על ידי כפתורים פיזיים.

ASK3-NXC-32GB תומך בדרגת אבטחה הגבוהה ביותר ומאושר לעבודה עם ממשלות וארגונים ביטחוניים, והוא מחזיק בתקני אבטחה מחמירים - מאושר בתקן הצפנה FIPS 140-2,Level3 והצפנה חומרתית AES 256Bit. לדגם זה מהירות קריאה וכתיבה של 77/72MBs בהתאמה. 

התקן נייד (דיסק און קי) נוסף המתאים למחשבים ישנים יותר או מערכות אחרות, הוא ASK3-30GB, המגיע בחיבור USB רגיל (3.2) ובנפח 30GB. גם על החסן זה ניתן למצוא מקלדת מספרים המזכירה קודנית ברכב, ודרכה ניתן להגדיר קוד אישי וסודי להגנת הנתונים המאוחסנים על גבי הכונן.

החסן נייד זה מאושר תקן הצפנה FIPS 140-2,Level3 והצפנה חומרתית AES 256Bit, מה שהופך אותו למתאים לעבודה בארגוני ביון, ביטחון ומוסדות ממשלתיים. מהירות העברת הנתונים כאן מהירות יחסית, עם 195/165Mbs לקריאה וכתיבה בהתאמה.  

לשני ההתקנים הללו הגנה פיזית מוקשחת, כך שיהיה קשה מאוד לפרוץ ולפתוח אותם (אפוקסי מוקשה), והם יתאימו לעבודה בסביבות העבודה הארגוניות והפנימיות של הגוף הביטחוני.

הם יתאימו גם למוסדות ומפעלים ביטחוניים העושים שימוש ברשתות פנימיות מסווגות, אך ניתן גם לשייך אותם לרשתות בלמ"סיות או אזרחיות גרידא. זאת ועוד, ישנה תאימות למכשירי אנדרואיד, Mac, לינוקס ומערכות אחרות לאחסון נתונים. 

למי שצריך נפח אחסון גדול כמו שניתן למצוא בשוק האזרחי, עם מאות ג'יגהבייט לאחסון חומרים רבים, הכונן הקשיח המוצפן והמאובטח AFL3-1TB יתאים. כמו אחיו הקטנים, גם לכונן זה מקלדת נומרית המאפשרת קידוד PIN ושמירה על סודיות הנתונים, ומשמו ניתן להסיק כי נפחו הוא 1TB.

הוא מגיע עם שני חיבורי USB/Type-C לתאימות מלאה עם שלל המערכות הארגוניות והמחשבים הניידים/נייחים, וגם לו אישורי תקן בדרגות הגבוהות ביותר. ביצועיו יחסית איטיים ביחס לכונני SSD, אבל מהירים בהשוואה לכוננים קשיחים. לפי הדיווחים, בעתיד הקרוב גם כונני SSD מוצפנים יגיעו לשימוש ממשלתי–מוסדי ואזרחי. 

היכולת לשלוט בכל דבר מכל מקום

אחת מהדרישות של גופי הביטחון היא מידור מוחלט של מחשבים וציוד טכנולוגי אזרחי "מולבן" משדות ניסויים, חדרי דיונים, חדרי מבצעים ושטחים נוספים. כלומר, כל מדיה, מוצר, אביזר ומחשב שאינו מאושר, נשאר מחוץ לגבולות הגזרה שנקבעו, ובדרך כלל מופקד הציוד ב"כוורות" מיוחדות בכניסה למתחם. 

אחת מהדרישות שהתעצמו בשנים האחרונות מצד גופי הביטחון והמוסדות הממשלתיים היא ציוד מחשובי קטן, נייד, קל משקל ועם מערכות הפעלה קלות ונוחות המאפשרות שו"ב מכל מקום בכל זמן. לצורך כך, כמה חברות וארגונים הצטיידו בזמן האחרון במחשב מיני קל משקל, בצורה שמזכירה סמארטפון ממוצע, עם מסך 6 אינץ' בלבד.

ה-Sirius A PRO של חברת Ockel הפך להיות פופולרי הודות למערכת הפעלה חלונות 10, מעבד אינטל אטום עם 8GB זיכרון RAM ושטח אחסון צנוע של 128GB. ארגונים שונים יכולים להתקין תוכנות ואפליקציות המותאמות לשימוש פנים ארגוני בלבד, ואף לחסום גישה לאינטרנט או לחסום אופציות אחרות בהתאם לדרגת הסיווג.

ה-Sirius A PRO מגיע עם סט חיבורים וכניסות כשם היה מחשב רגיל, וניתן לחבר אותו למערכות פיקוח ובקרה שונות, ובשעת הצורך לנייד אותו בכיס או בנרתיק המוצמד לחגורה. 

גם טכנאים, מהנדסים, עובדי ייצור ובקרה יכולים להשתמש ב-Sirius A PRO כמחשב לכל דבר ועניין, עם אפשרות לחיבור של ציוד היקפי נרחב דרך חיבורי ה-USB השונים. הוא מתאים לסביבות מאובטחות ללא קישוריות WIFI, וניתן לחבר אותו לרשת קווית מאובטחת דרך כבל רשת LAN. 

מעבדה פורנזית להתקני אחסון חשודים

קיט פורנזי T8u של חברת Tableau Forensic הוא קיט המיועד בעיקר לאנשי משטרה, חוקרים, אנשי משפט ופרקליטות ואכיפת החוק. מדובר בחוסם כתיבה פיזי חומרתי, המונע ביצוע שינויים בנתונים המאוחסנים בהתקן הנייד.

אל ה-T8u מחברים דיסק און קי או כונן קשיח חיצוני, ותוך מספר שניות, חוסם הכתיבה מונע ביצוע שינויים, מחיקה או הוספה של חומרים ונתונים על גבי ההחסן הנייד.

הוא מצויד בחיבור USB3.0 מהיר ועדכני, ותומך במהירות של עד 340MB/s. חוסמי כתיבה אלו משמשים למניעת שינויים בדיסקים חשודים במהלך הורדה או העתקה של נתונים, והם כלי משפטי מוכח המבטיח שמירה על מקוריות הראיות המשפטיות ושל נתונים דיגיטליים. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות