לא קשור לNSO - זה החוק: ועדת הכנסת מקימה וועדת בקרה להאזנות סתר 

הוועדה הקודמת קמה בנובמבר 2020. כעת קמה הוועדה בכנסת הנוכחית. החוק מחייב דיווח שנתי של שר הביטחון לוועדה. המשכיות הוועדות מעידה על מודעות הכנסת להאזנות סתר

קרדיט: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך החליטה ליישם את חוק האזנות סתר, והמליצה להקים ועדה משותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון - כפי שדורש החוק. 

אמנם מדובר על פופוליזם בעקבות התחקיר על שימוש המשטרה בפגסוס, אך הכנסת מחוייבת להקים וועדה כזו על פי חוק. גם בלי פגסוס. הכנסת הקודמת הקימה וועדה כזו בנובמבר 2020. יתרה מכך, הוועדה המשותפת עוסקת רק בשב״כ. שר הבט״פ מדווח ללועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, שזו ועדה אחרת. (לכן ההקשר לתחקיר כלכליסט לא ברור). 

עפ"י ההחלטה, בוועדה יהיו ששה חברים. שלושה מוועדת חוקה ושלושה מוועדת החוץ והביטחון. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ איתן גינזבורג. 

חברי הוועדה יהיו: ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ זאב בנימין בגין (תקווה חדשה), ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), ח"כ משה טור-פז (יש עתיד), ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ח"כ יוסי שיין (ישראל ביתנו) ונציג סיעת ש"ס. 

סעיף 4(ה) לחוק, אשר עוסק בהאזנות סתר למטרת ביטחון המדינה, קובע: "שר [ראש הממשלה או שר הביטחון] ידווח, מדי שנה, לוועדה משותפת של ועדת החוקה חוק ומשפט ושל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, על מספר ההיתרים שניתנו לפי פרק זה; הוועדה המשותפת תדון בנושא בדלתיים סגורות."

יו"ר הוועדה המשותפת ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר, כי הוועדה תעסוק בפיקוח ובקרה על האזנות סתר שמבצעים גופי הביטחון, בין השאר בשימוש באמצעים הטכנולוגים השונים העומדים לרשותם. 

אם הכנסת הקודמת וגם הנוכחית הקימו וועדה כאמור בחוק, ששמעה את הדיווח השנתי של גורמי הביטחון בנושא, אזי, אין מקום להיתממות בהקשר השימוש בהאזנות סתר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית