צבא שבדיה מקים יחידות לוחמת סייבר חדשות

שתי יחידות הסייבר החדשות הקרויות ITF ו-ITF2 תשמשנה לצרכי הגנה מפני מתקפות על רשתות הצבא השבדי וגם בכדי לנהל לוחמה אקטיבית בזירת הסייבר
 

צבא שבדיה מקים יחידות לוחמת סייבר חדשות

bigstock

משרד ההגנה השבדי הודיע על הקמת 2 יחידות סייבר חדשות הקרויות ITF ו-ITF2 לצרכי הגנה מפני מתקפות על רשתות הצבא השבדי וגם בכדי לנהל לוחמה אקטיבית בזירת הסייבר. הוחל כבר בגיוס כוח אדם ליחידות אלו כשהצפי לאיוש מלא הוא בשנת 2027.

מנהל התכנית בצבא השבדי, לוטננט קולונל יוהן נייסטרום, אמר כי "היחידות החדשות תגדלנה משמעותית את היכולת והחוסן של הכוחות המזוינים השבדים לפעולות סייבר התקפיות והגנתיות".

המשימה של יחידת ITF היא להגן על מערכי הפיקוד של הצבא מפני חדירות והתקפות ולטפל באירועי IT הן באופן יזום והן באופן תגובתי. יחידת ITF2 הינה יחידה נפרדת השייכת מבחינה ארגונית לפיקוד התקשורת ומערכות המידע של הצבא השוודי FMTIS.

האתר Shephardmedia.com מציין כי על רקע החששות הגוברים בשוודיה לגבי לוחמה בתחומים אפורים כדוגמת לוחמת הסייבר, העביר הפרלמנט השבדי את הצעת חוק ההגנה הכוללת בדצמבר 2020 שכללה השקעה בחיזוק יכולות הסייבר הצבאיות עד 2025.

ננקטו גם קיימים צעדים להקמת מתקן אימונים צבאי ללימוד, אימונים ותרגילים להגנת סייבר. מתוכנן גם מרכז אבטחת סייבר לאומי, אך לעת עתה יש רק יחידה אחת המוקדשת להגנת סייבר: יחידת הגנת סייבר, שאחראית על הגנה על תשתיות IT ו-C2 שוודיות מפני התקפות סייבר.
 

אולי יעניין אותך גם