ביידן שוקל משלוח אלפי חיילים אמריקניים, אניות מלחמה ומטוסים למזרח אירופה ולבלטיות

בוושינגטון מדווחים כי אחרי שפוטין העלה את רף איומיו כלפי אוקראינה ונכשלו השיחות בין משלחות שתי המעצמות, החליט הנשיא לשנות מדיניות

ביידן שוקל משלוח אלפי חיילים אמריקניים, אניות מלחמה ומטוסים למזרח אירופה ולבלטיות

State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

הנשיא ביידן שוקל הצבת אלפי חיילים אמריקניים  במזרח אירופה ובמדינות הבלטיות, וכן לשלוח אניות מלחמה ומטוסים שיצטרפו לכוחות נאט"ו.

ניו יורק טיימס המדווח על כך מכנה כוונה זו של הנשיא שינוי משמעותי בתגובתו המרוסנת והמתונה עד כה למצב באוקראינה.

מחלקת המדינה של ארה"ב הורתה למשפחות הדיפלומטים האמריקניים בקייב לעזוב את המדינה "עקב איום צבאי רוסי". הממשל גם פרסם אזהרת מסע בדרגה 4 , הדרגה הגבוהה ביותר, הקוראת לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה.

בוושינגטון מדווחים כי אחרי שפוטין העלה את רף איומיו כלפי אוקראינה ונכשלו השיחות בין משלחות שתי המעצמות, החליט הנשיא לשנות מדיניות.

בסוף השבוע נערכה פגישה בקמפ דוויד בה הציגו ראשי הפנטגון לביידן אופציות פעולה "שיקרבו את נכסיה של ארה"ב אל סף דלתו של פוטין". זה כלל משלוח בין אלף ל-5,000 חיילים למזרח אירופה עם אופציה להגדיל את המספר. ההחלטה הסופית צפוייה להתקבל השבוע. 

בשיחת טלפון בשבוע שעבר הזהיר ביידן את פוטין שפלישה תרום לוושינגטון לשלוח צבא לאזור, ואילו היועץ לענייני ביטחון לאומי לויד אוסטין שוחח עם עמיתו הרוסי סרגיי שויגו והזהיר אף הוא שהסלמה תגרום למשלוח צבא אמריקני. בשיחות בקמפ דיוויד לא עלתה אפשרות לשלוח צבא אמריקני לאוקראינה. 

בריטניה מגבירה פעילות נגד אוקראינה. המודיעין הבריטי חשף שיש בכוונת פוטין להקים בקיייב ממשלת בובות ובריטניה שולחת לאוקראינה סיוע צבאי. 
 

אולי יעניין אותך גם