אושרה קרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות

ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקל מידי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות יעשו מאצ׳ינג לסכום

אושרה קרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות

bigstock

מדובר בקרן מחקר ופיתוח תעשייתית דו-לאומית עם איחוד האמירויות הערביות, שתתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות לבין חברות אמריתיות.

בדומה לקרנות בינלאומיות אחרות הקיימות היום, הקרן תספק תמריץ כספי לחברות הישראליות, כאשר מדובר במחקר ופיתוח של מוצרים טכנולוגיים חדשים או בשדרוג מהותי של טכנולוגיה קיימת, וכן סיוע באיתור שותפים טכנולוגיים זרים.

תמיכת הקרן תאפשר גישה למשאבים בינלאומיים, ידע, טכנולוגיה ותשתיות אשר לא קיימות בישראל. התמיכה תאפשר גם סיוע לחברות ישראליות דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה, ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.

ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקל מידי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות יעשו מאצ׳ינג לסכום. בשל כך, הסכום עתיד להגיע במשך 10 השנים ל-150 מיליון שקל מהצד הישראלי וסה"כ ל-300 מיליון ש"ח.

היוזמה להקמת הקרן, אותה יובילו מהצד הישראלי משרד החוץ, משרד המדע, רשות החדשנות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה, עלתה גם במהלך ביקור ראש הממשלה בדצמבר האחרון באבו ד'אבי, ובהצהרה המשותפת שלו עם יורש העצר.

שר החוץ, יאיר לפיד: "ישראל ואיחוד האמירויות חולקות תשוקה לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שתשפרנה את איכות החיים של האדם, את הסביבה ואת הכלכלה. קרן המחקר ופיתוח הבילטרלית היא המנוע להתנעת המהלך בסקטור הפרטי, על ידי עידוד החברות, בדגש על SMEs, לחבור יחד, לפתח, לייצר ולשווק המוצרים הטכנולוגיים החדשניים ברמה אזורית ועולמית.״

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: ״אני רואה חשיבות רבה בהקמת קרן השקעות הדדית בתחומי ההייטק בין ממשלת ישראל לאמירויות. איחוד האמירויות משקיעה היסטורית בענפי אנרגיה, תשתיות ועוד, בשל כך הקרן החדשה תייצר גשר שיקל על השקעות אמירתיות בטכנולוגיה ישראלית בתחומים אלו ונוספים.״

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל