אפליקצית באמבל החלה לשלב כפתור מצוקה למקרי תקיפות והטרדות בדייטים

לדברי ארתור שוורץ, אנליסט ב-Watchful, התרחבות השילוב של כפתורי מצוקה היא בשורה חשובה לנשים וגברים שיוצאים למפגשים עם מי שאינם מכירים

bigstock

אפליקצית ההכרויות באמבל החלה בשילוב ניסיוני של כפתור מצוקה שיאפשר ליוצאים לדייטים לחייג בלחיצה מהירה למשטרה, עם אפשרות לשידור המקום המדויק ושם המשתמש, כך שהשוטרים יכולים להתקשר מיידית למותקף ולשלוח ניידת.

חוקרי הסטארטאפ הישראלי Watchful, שעוקבים אחר פיצ'רים ניסיוניים באפליקציות, גילו שהלחצן כבר הוכנס למערכת ונבדק אצל משתמשים בארה"ב ומקושר למספר החרום האמריקאי 911. בחודשים הקרובים הוא צפוי להיות מורחב למשתמשים נוספים בארה"ב ויתכן שגם במדינות נוספות לרבות ישראל, בהתאם להצלחת הניסיון.

בשנים האחרונות אירעו מאות מקרים בעולם של תקיפות במהלך דייטים שהחלו בהכרות באפליקציה. התפרסמו אף מקרי רצח שהחלו מההכרות הדיגיטלית. חלק מהמותקפים הגישו לאחריהן תביעות כנגד אפליקציות שונות בטענה שהן לא עשו את הנדרש כדי להבטיח את שלומם.

לדברי ארתור שוורץ, אנליסט ב-Watchful, התרחבות השילוב של כפתורי מצוקה היא בשורה חשובה לנשים וגברים שיוצאים למפגשים עם מי שאינם מכירים. עצם המודעות לכך שהיכולת הזו קיימת תביא לכך שתופעת התקיפות וההטרדות במהלך מפגשי הכרויות או אחריהן תצטמצם משמעותית.

כמו כן, הוספה של פיצ׳רים מסוג זה נועדה בכדי לתת חוויה עשירה יותר למשתמשים ברשתות אלו תוך דגש שהביטחון שלהם הוא מעל הכל. זאת בכדי לקנות את אמון הקהל בשוק הסופר תחרותי הזה וגם לגרום למשתמשים לעבור להשתמש באפליקציה שלהם בגלל יכולות חדשות כמו אלה.

הסטארטאפ Watchful מנתח מיליוני חוויות דיגיטליות ביום ברחבי העולם. החברה מייצרת תובנות על פיצ'רים סמויים שהחברות מנסות מול משתמשים שונים, תמחורים שונים למשתמשים לפי קריטריונים של מין, גיל, מיקום, שיתופי פעולה שנעשים ועוד.

המידע מאפשר ללקוחות החברה לדעת מראש על מהלכי המתחרים, האפקטיביות שלהם ולהערך בהתאם. החברה הוקמה לפני שלוש שנים על ידי איתי כהנא ויואב גזיאל וגייסה 12 מיליון דולר מקרן וורטקס הישראלית, ומשקיעים נוספים בחו״ל. הסטארטאפ מעסיק 30 עובדים בישראל ובאירופה ומרחיב את הפעילות כעת לארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית