ניסוי בצבא ארה"ב: לוחמים בנגמ"ש ברדלי מרכיבים משקפי מציאות רבודה

המשקפיים מבוססים על משקפי HOLOLENS של מייקרוסופט ובעת הניסויים הרכיבו הלוחמים את המשקפיים כשהם בתוך הנגמ"ש וגם כשהם מחוצה לו

ניסוי בצבא ארה"ב: לוחמים בנגמ"ש ברדלי מרכיבים משקפי מציאות רבודה

Soldiers with the 3rd Infantry Division test the Integrated Visual Augmentation System use the device with the Bradley Fighting Vehicle at Camp Roberts, California. (Courtney Bacon/Army)
 

גדוד חי"ר בחטיבת שריון בצבא ארה"ב מבצעת סדרת ניסויים בשימוש במשקפי מציאות ויזואלית רבודה שאותם מרכיבים הלוחמים בנגמ"ש ברדלי של צבא ארה"ב.

פרוייקט המשקפיים המיוחדים IVAS נמצא בפיתוח כמה שנים ועבר עתה לשלב ניסויי שדה. המשקפיים מבוססים על משקפי HOLOLENS של מייקרוסופט ובעת הניסויים הרכיבו הלוחמים את המשקפיים כשהם בתוך הנגמ"ש וגם כשהם מחוצה לו וצועדים לידו.

על צג המשקפיים רואה הלוחם כמה נתונים כמו אזרי ניווט, סימונים שונים, יכולת רכישת מטרות ועוד, ובכך הוא דומה לציוד הנמצא בקסדת טייס במטוס קרב מודרני. 

בעת נסיעה בנגמ"ש בזירת קרב רואה הלוחם המרכיב את משקפי המציאות הרבודה את כל מה שרואים לנגד עיניהם מפקד הנגמ"ש, הנהג והתותחן. מייג'ור שון ג'ונס, הממונה על הטמעת המערכת בצבא, אומר לדפנס ניוז כי כך זוכה הלוחם הבודד למודעות מצבית למתרחש סביבו בזירת הלחימה. גם חיילים היורדים מהנגמ"ש יכולים לקלוט את המידע באמצעות חיישנים המותקנים בברדלי. 

מערכת IVAS כוללת בתוכה טכנולוגיות של תרמיקה, תקשורת, ראיית לילה, ושילוב הטכנולוגיות בתוך המשקפיים הוא הנותן למרכיב את המודעות המצבית. הניסוי בגדוד  חי"ר 3 בחטיבת שריון 1 בבסיס קמפ רוברטס, קליפורניה, כלל גילוי איתור וטיפול במטעני צד המאיימים על הרק"ם ויושביו בתנועתו. הלוחמים יכולים לטעון את המשקפיים  במטען הממצא בברדלי. 

מפקד הנגמ"ש, הנהג והתותחן חובשים קסדות הדומות במסירת מידע ונתונים לקסדות הטייסים של מטוסי קרב מודרניים. מהנדס הפרוייקט  ד"ר ניווין מאתר אומר שהמשקפיים החדשים משפרים את יכולת קבלת ההחלטות של הלוחמים בתתוך כלי הרק"ם ושל אלו הצועדים לידו בקרבתו בשדה הקרב. 
 

אולי יעניין אותך גם