חשש באוקראינה: ספינות הצי הרוסי הפליגו מנמלים בים הבלטי

שלוש הנחתות יצאו מנמל בלטיסק בחבל קלינינגרד. THE DRIVE מוסר מפי מקורות צבאיים שוודיים שתנועות הצי הרוסי בימים האחרונים חורגות מהמקובל

חשש באוקראינה: ספינות הצי הרוסי הפליגו מנמלים בים הבלטי

אילוסטרציה. https://youtu.be/I5logCmsCJE

שלוש נחתות גדולות של הצי הרוסי הפליגו מנמלים בים הבלטי לכיוונים בלתי ידועים ושלוש נחתות ממשיכות לנוע במרחבי הים הבלטי. בשוודיה עוקבים מקרוב אחר תנועות הצי הרוסי וחוששים שהמטרה היא אוקראינה.

שלוש הנחתות יצאו מנמל בלטיסק בחבל קלינינגרד. THE DRIVE מוסר מפי מקורות צבאיים שוודיים שתנועות הצי הרוסי בימים האחרונים חורגות מהמקובל. כך גם ציי המערב: ספינת סיור של הצי  האמריקני נראתה מול חופי דנמרק ומטוס ביון אלקטרוני של חיל האוויר השוודי  מפטרל ללא הרף מעל הים הבלטי. 

THE DRIVE מוסר כי כל נחתת רוסית יכולה לשאת 10 טנקים, 340 לוחמים ו-500 טונות מטען. יש ביניהן נחתת מתקדמת היכולה לשאת 13 טנקי מערכה.

ממשלת דנמרק הודיע על נקיטת צעדי הגנה נוכח האיום הרובי על אוקראינה. ארבעה  מטוסי קרב F-16 של חיל האוויר  הדני הוצבו בליטא ופריגטה של הצי הדני הועמדה לרשות נאט"ו לסיורים בים הבלטי.

שוודיה הודיעה כי באחרונה רבו טיסות של כטמ"מים בלתי מזוהים מעל הכור הגרעיני הגדול ביותר בשוודיה פורסמארק. הממשלה הודיעה כי ריבוי טיסות אלו הוגדר כ"אירוע לאומי רב חשיבות" במדינה וכי עדיין לא ידוע למי שייכים הכטמ"מים.

העניין נחקר על ידי המודיעין הצבאי, המשטרה ושירות הביטחון השוודי SAPO. 
 

אולי יעניין אותך גם