ארה"ב: הרוסים מתכננים פרובוקציה באוקראינה שתהווה תירוץ להתקפה

רשת CNN מדווחת כי לארה"ב יש מידע לפיו הרוסים ערכו שינויים בהיערכות הצבאית שלהם מול גבול אוקראינה. בימים האחרונים סבלה אוקראינה ממתקפות סייבר המיוחסות לקבוצה רוסית 

http://kremlin.ru/events/president/news/67250/photos/67081

פעילות דיפלומטית נרחבת משני עברי האוקיאנוס האטלנטי כדי למנוע פלישה רוסית לאוקראינה. המודיעין האמריקני טוען לידיעות כי הרוסים מתכננים פרובוקציה צבאית שתהווה תירוץ לפלישה. בסוף השבוע מתקפת סייבר גדולה נגד אוקראינה.

שרת החוץ הקנדית מייני ג'ולי תבוא השבוע לקייב כדי לחזק את המאמצים למנוע "פעולה אגרסיבית" רוסית. לדבריה ההתעצמות הצבאית הרוסית מהווה איום על שלום האזור כולו. בקנדה יש מיעוט גדול ורב השפעה של יוצאי אוקראינה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא טורקיה ארדואן דנו בסוף השבוע בלונדון בנושא האוקראיני, והדגישו את תפקיד ארגון נאט"ו בפתרון הבעיה.

רשת CNN מדווחת כי לארה"ב יש מידע לפיו הרוסים ערכו שינויים בהיערכות הצבאית שלהם מול גבול אוקראינה המעידים על אפשרות ש ל ניסיון לייצר פרובוקציה שתהווה עילה לפלישה. מקורות מודיעין מסרו כי יחידות מיוחדות של הצבא הרוסי, המאומנות בלוחמה בשטח עירוני ובהפעלת מטעני נפץ, עלולות לבצע חבלות בכוח המשלוח הרוסי כדי ליצור תירוץ למתקפה. 

דובר הפנטגון ג'ון קירבי מסר כי למשרד ההגנה יש ממידע שהרוסים מתכוננים ליזום מבצע שייראה כמו התקפה על כוח צבאי רוסי או על אוקראינים ממוצא רוסי. מידע זה תואם מה שהודיע משרד ההגנה האוקראיני ביום ששי כי הכוחות המיוחדים של צבא רוסיה מתכננים  פרובוקציה.

רמז על כך היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן שאמר ביום חמישי כי לקהיליית המודיעין של ארה"ב יש מידע שהרוסים  מכינים אופציה שתהווה תירוץ למתקפה. "ראינו את זה בשנת 2014, ועכשיו הם שוב מכינים דבר כזה", אמר  היועץ.

המשרד לביטחון פנים של אוקראינה הודיע בקייב כי שיש סימנים למעורבות רוסית במתקפת הסייבר הגדולה בימים האחרונים. נפגעו 70 אתרי אינטרנט השייכים כולם לארגונים ממשלתיים וביטחוניים. שרות הביטחון של אוקראינה SBU אמר שהעקבות מובילים לקבוצת האקרים רוסיים הקשורים למודיעין הרוסי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית