משטרת ישראל, הסיירת הירוקה וצה"ל במבצע נגד חממות סמים בנגב

במסגרת המבצע הושמדו עשרות חממות סמים פעילות, שהכילו סמים בשווי של עשרות מיליוני שקלים

צילום: דובר צה״ל 

מבצע מקיף להשמדת חממות סמים בשטחי האש השבוע (9.1.22) משטרת ישראל, הסיירת הירוקה וצה"ל יצאו למבצע משותף ורחב היקף להשמדת חממות סמים בשטחי אש במספר מוקדים ברחבי מחנות צה״ל בדרום. במסגרת המבצע הושמדו עשרות חממות סמים פעילות, שהכילו סמים בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

המבצע מצטרף למאמץ ממושך ומשותף לסדרת מבצעיים להשמדת חממות הסמים בשטחי האש במסגרתם הושמדו בשנת 2021 חממות סמים בשווי מעל מיליון ש״ח. 
                                                                                                                                     
מדבריו של מפקד מרחב דרום בסיירת ירוקה: ״מדובר בפעילות עבריינית של גידול סמים בשטחי שמורות טבע, בשטחי אש. מדובר בתפיסת שטח לא חוקית וגידול לא חוקי אחד ממחוללי הפשיעה בדרום. עשרות חממות מפונות כל שבוע מעל 2 מילון שתילים הושמדו בתקופה זאת ומעל 2000 חממות בשטחי הדרום על ידי הסיירת הירוקה.״

מדבריו של רב-פקד ארקדי שוסטר, מפקד יס״מ נגב אשר הובילו את הפעילות: ״משטרת ישראל מנהלת מאבק נחוש בנגע הסמים המסוכנים במיקוד אכיפה לעבירות הסחר, ההפצה והגידול. פעילות זו הנה נגזרת ממכלול פעילויות בהן גם השמדה בו במקום של גידולי מריחואנה המאותרים באזור הנגב ובשטחי האש״.

מדבריו של אל״מ נתי קרן, סגן מפקד מל״י, אחד מהמוקדים בהם בוצע המבצע: ״אנחנו מבינים את חשיבות הנושא, משקיעים בכך מאמצים רבים ומקדישים לכך כוחות ומשאבים. נמשיך לעשות זאת בכל המרץ. צה״ל שם דגש גדול בנושא באמצעות סינרגיה שהוא מייצר עם הסיירת הירוקה ומשטרת ישראל. ניתן להבחין בתוצאות טובות ומרשימות בינהם מיגור של חממות סמים רבות.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית