שיחות ארה״ב-רוסיה: אין התקרבות בעמדות הצדדים

כתבים בז'נווה מדווחים כי המתח סביב אוקראינה עדיין קיים ובמצב שם לא ברור ומסוכן. ריבקוב הכריז שלרוסיה אין כוונה לפלוש, ואילו וונדי שרמן אמרה לכתבים שיש סימנים לאופטימיות בשיחות

בתום שבע שעות דיונים בז'נווה לא הצליחו ארה"ב ורוסיה לקרב עמדות בנושאי עתיד נאט"ו והמתיחות באוקראינה, ועדיין שורר מתח וחששות מאפשרות של פלישה רוסית.

ניו יורק טיימס מדווח כי יש סימנים שפוטין הורה על הכנסת מסוקים לאזור הגבול עם אוקראינה, וכי באחרונה נוספו באזור מטוסי קרב, מסוקי תקיפה ומסוקי תובלה כבדה. מסבירים כי בימי חורף אלו האדמה באזור קפואה וזה מקל על תנועת כוחות ורכב בקנה מידה גדול, בעוד שלקראת האביב הקרקע תהיה בוצית והתנועה קשה ואיטית.

לכן יתכן שלפוטין יש חלון הזדמנויות מצומצם להחליט על פלישה, אם כי יתכן שעדיין לא החליט. בשיחות בז'נווה אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב כי "בשום פנים ואופן אסור שאוקראינה תהיה אי פעם חברה בנאט"ו". על כך השיבה לו סגנית מזכיר המדינה האמריקני וונדי שרמן: "אנו לא נסכים לשנות את מדיניות הדלת הפתוחה של נאט"ו", והוסיפה כי ארה"ב ובעלות בריתה לא יעמדו מנגד אם רוסיה תנסה לשנות גבולות בכוח הזרוע.

כתבים בז'נווה מדווחים כי המתח סביב אוקראינה עדיין קיים ובמצב שם לא ברור ומסוכן. ריבקוב הכריז שלרוסיה אין כוונה לפלוש, ואילו וונדי שרמן אמרה לכתבים שיש סימנים לאופטימיות בשיחות. 

פקידי מממשל אמרו לניו יורק טיימס שרוסיה מחזיקה באזור הגבול כ-100 אלף חיילים, ואין סימנים להגדלת הכוח ומכאן שיתכן שפוטין  עדיין לא החליט על צעדיו. על כל פנים ארה"ב מוכנה לכל אפשרות – פלישה בכוח מלא, החדרת כוחות קטנים יותר וגם מתקפת סייבר גדולה שעלולה לשתק את אוקראינה. 

 

  

אולי יעניין אותך גם