דיווח: פיקוד הסייבר של ממשלת ארה"ב ביצע לראשונה מבצע של תקיפת סייבר

לא נמסרו פרטים על מתקפת הסייבר האמריקנית, אלא רק שהאירוע התקיים בין חודשי פברואר ואוגוסט בשנה שעברה

bigstock

פיקוד הסייבר של ממשלת ארה"ב ביצע לראשונה "מבצע סייבר התקפי" ראשון מסוגו נגד איומי אמת, והדבר נעשה בנוכחות שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 

WAR ZONE מדווח כי לא נמסרו פרטים על מתקפת הסייבר האמריקנית, אלא רק שהאירוע התקיים בין חודשי פברואר ואוגוסט בשנה שעברה, והמבצעים היו כוח משימה שהורכב מאנשי יחידות סייבר של המשמר הלאומי של מדינות דלוור ומרילנד, יחידת הסייבר 63 של הצי, טייסת הסייבר 341 של חיל האוויר ומומחים נוספים.

אחד הקצינים שהיו  מעורבים באירוע, מייג'ור קוליי הרדפורד, מסר שבמבצע היה מעורב משרד ההגנה, "ביצענו בהצלחה מבצעי סייבר אופנסיבי, היתה התרגשות רבה  בגלל הראשוניות, ויכולנו לראות את התוצאות הסופיות שהיו פרי עבודתנו המרובה". שר ההגנה אוסטין לויד נכח במקום והוסבר כי הוא ביקש להיות נוכח בגלל חשיבות האירוע כדי לראות במו עיניו את הפעילות. 

פיקוד הסייבר CYBER COMMAND לא מסר פרטים על מטרות המתקפה, אולם ידוע שבשנה שעברה אירעה מתקפת סייבר רוסית שכונתה SOLAR WINDS. פיקוד הסייבר פעם נגדה, אולם לא ברור אם זה האירוע שעליו דווח בסוף השבוע הזה.

מאז שנת 2015 המשמר הלאומי של ארה"ב פעיל בתחומי הסייבר בשיתוף עם הפנטגון, כשהמטרה היא מתן סיוע לגופי ממשל בעת חירום. קולונל חיל האוויר תימות'י לודרמן אמר כי ב-50 מדינות בארה"ב המשמר הלאומי פעיל בתחומי הסייבר ומוכן להושיט עזרה לנפגעי סייבר. 

מומחי סייבר מסבירים כי מתקפות סייבר רבות אירעו בשנים האחרונות, ועדיין חלק מהתשתיות הקריטיות בארה"ב חדירות למתקפות סייבר, ומכאן מובנת ההתמקדות  של הפנטגון בסייבר הגנתי והתקפי כדי שלממשל יהיו יכולות של תגובה מהירה במקרים של איומי סייבר חמורים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית