לראשונה: אישה מפקדת על נושאת מטוסים אמריקאית 

קפטן איימי באוורנשמידט מפקדת על נושאת המטוסים USS אברהם לינקולן (CVN-72) שיצאה בימים האחרונים לפריסה מבצעית. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה״ב שאשה מפקדת על נושאת מטוסים

לראשונה: אישה מפקדת על נושאת מטוסים אמריקאית 

Lake Fultz/U.S. Navy

USS אברהם לינקולן (CVN-72) עשתה היסטוריה ביום שני האחרון כשעזבה את סן דייגו לפריסה מתוכננת, הראשונה אי פעם של נושאת מטוסים אמריקאית תחת פיקוד אישה.

קפטן איימי באוורנשמידט קיבלה את הפיקוד על אברהם לינקולן באוגוסט. הספינה יצאה עם קבוצת התקיפה שלה לפריסה קבועה לתמיכה בפעולות אבטחה ימיות גלובליות, על פי הודעה לעיתונות של הצי השלישי של ארה"ב.

"המלחים האלה הם אנשי מקצוע מדהימים שהתאמנו בצורה יוצאת דופן כדי להבטיח שהם מוכנים לכל התחייבות מבצעית הנדרשת מאיתנו בפריסה", אמרה באוורנשמידט בהודעה. "הם מוכנים לחלוטין לפריסה של היום, ואין לי ספק שהם ייצגו את האומה שלנו בגאווה כשאנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו".

ילידת מילווקי, באוורנשמידט סיימה תואר ראשון בהנדסת אוקיינוסים באקדמיה הימית ב-1994, כיתת הבוגרים הראשונה שבה הורשו לנשים לשרת על סיפונה של ספינות קרב. 

היא קיבלה תואר שני במכללת המלחמה הימית והוגדרה לטייסת ימית בשנת 1996. יש לה 3,000 שעות טיסה וציונים רבים לשבחים, לפי הביוגרפיה של חיל הים. 

 

אולי יעניין אותך גם